Railay beach och Ao Nang

Heeeej

Vi fortsätter med vår lilla miniresa. 
För att läsa första delen så är det bara att scrolla ner. 
På söndagen så vaknade vi upp till STRÅLANDE SOL och jag skyndade mig ner till stranden. 
Ville så gärna se hur det ser ut utan moln och regn. 
Så vackert och stilla. 

(null)

(null)
(null)

Åt frukost till denna vy. 
Vet inte om det var vyn som gjorde det men jag åt hela fyra omeletter till frukost. 
Det har nog aldrig hänt haha. 

(null)

(null)

(null)

Vi bestämde oss för att ta och bada några timmar efter utcheckning. 
Det blev flera timmars bad, surrande och barnen paddlade kajak. 
Så mysigt! 

(null)

(null)

(null)

(null)
(null)

(null)
(null)

När vi "tröttnat" på havet så fick det bli lite bad i hotellets pool. 

(null)

Klockan 14 så skulle vår longtailbåt komma och hämta oss. Trodde vi. 
Men från en sekund till en annan kom regnet och stormen och vi fick vänta flera timmar innan båten vågade ta med oss. 
Det var nog aningen för tidigt, för vi var inte kaxiga på denna båttur. 
Usch men allt gick bra, dvs vi överlevde och vi avslutade hela färden med att gå på grund så det var bara att hoppa ur och promenera in mot land ☺️

(null)

(null)

Nu var vi redo för ett dygn i Ao nang. 
Railay beach kan jag snabbt summera lite innan vi går vidare. 
Jag är glad att ha sett och upplevt det, men jag/vi hade förväntat oss mer. 
Det är vackert och fint men jag har sett finare platser i Thailand. 
Tycker tex att Koh Kut utanför Koh Chang är betydligt mysigare. 
Vi har alla olika tycke och smak. 
Maten som inte var särskilt bra, höga priser och mindre trevlig servicepersonal drar ner det ytterligare. 
Men sällskapet var tipptopp så jag är glad över att vi åkte hit. 

Blöta och väldigt tacksamma över att ha kommit i land satte vi oss så i en sareng mot hotellet. 

(null)

Vi checkade in på Heritage hotell som vi bodde på när vi var här i höstas. 
Detta kan jag varmt rekommendera, så billigt!
Vi betalade 300 svenska för två rum, då det var dyrare att ta in en extrasäng så bokade vi helt enkelt två rum bredvid varandra.  ☺️

(null)
(null)

Vi tog en varm dusch innan vi så begav oss ut på stan. 
Lite shopping till min vän Anna K som önskat en beställning av fotbollsdräkter och Donken för Erik och barnen. 

(null)

Jag, Johan och Lina strosade sedan för att hitta något att äta. 

(null)

Vi hittade ett jättemysigt ställe med både god mat och dryck. 
Så mysigt med alla lyktor. 

(null)

(null)
(null)

(null)
(null)
(null)

Erik och barnen kom också förbi. 

(null)

(null)

Tog ett litet stopp på vägen hem på ett mysigt ställe. 
Så många ställen som gapar tomt, så otroligt tråkigt att se. 

(null)

(null)

(null)
(null)

Imorse så hade vi ställt klockan då vi hade en tid att passa. 
Vi skulle nämligen till immigration i Krabi. 
Då åker de lite mer präktiga kläderna fram. 

(null)

Egentligen var en sådan klädstil överflödigt. 
Ni som förlängt visum i Rayong vet hur otroligt strikt det är där, där skulle man inte komma in iklädd ett linne. 
Här är det motsatsen med det mesta…
Nya visum fick vi och det är alltid en lättnad! 

(null)

(null)

Kramade Johan hejdå då han ska till Ban Phe hela veckan och sedan fortsatte vi övriga mot Koh Lanta. 
En lunch på Tesco i Krabi fick det bli på vägen hem. 
Jag och Astrid unnade oss sushi. 
Fina Astrid, så glad du kommit in i mitt liv ❤️

(null)

Det var vår lilla resa det. 
Så otroligt härligt att komma iväg och göra annat men som man säger, Borta bra men hemma bäst. 
Stort tack familjen Kullinger för en fantastisk resa ihop ❤️
#1 - - Thessresaa :

Vilken härlig helg, med extra allt.
Vi sa samma sak om Rieley när vi var där och till på köpet blev tre av oss fyra matförgiftade! Kan ju såklart vart otur men intrycket gjorde det sämre.
Puss o kram

Svar: Vi brukar tycka lite. Riktigt usel mat och man blir så paff när thaien inte är trevliga. Puss o kram
Stina

#2 - - Frank:

Ja, Rai Leh har förändrats. Det var ett paradis på 90-talet. Återvände -07 och redan då tyckte jag det var för exploaterat. Har inte varit där sedan dess. Men kan ändå tänka mig att det är lugnt där nu som det verkar på dina bilder.

https://tastelikechicken.se/2018/february/krabi-nostalgia-2.html

Svar: Vilken intressant läsning! En helt annan tid. Ja nu när vi ändå är i Thailand under dessa speciella omständigheter så har vi tänkt besöka platser som vi annars aldrig skulle göra pga massturism. Det var lugnt med båtar osv, var ändå en del turister som hittat hit men vi var de enda svenskarna vad vi kunde höra. Men det räcker med ett besök ☺️
Stina

Till top