Skilsmässa?

Johan gästbloggar igen!
(null)
 
 
Varför är du här igen och varför är du ensam? Vart är Stina och Noah? Hur länge ska du vara här? Är återkommande frågor sen jag landade i underbara Ban Phe. Vi har skilt på oss har jag svarat till allas förvåning - VA, har ni skilt er? Nej, nej ,nej, vi har skilt på oss i några dagar 😁 
(null)
 
 
Jag har lite att ordna med inför framtiden och kommande säsong så det passade riktigt bra att åka hit en sväng denna vecka. Några viktiga möten där tiden var en avgörande faktor. Dessutom missar varken jag eller Stina en chans att få komma till Ban Phe och vårt älsakde Thailand Dream Village. Nästa gång kanske det är hon som åker hit några dagar. 😀
  (null)
 
För första gången hyrde jag bil på flygplatsen och det var riktigt smidigt, well - förutom att de hade stängt av just den delen där bilutlämningen fanns, vakten försökte hela tiden att få mig till incheckningen men efter några varv runt flygplatsen och lite teckenspråk så ordnade det sig - aha you mean cal lental, no ploblem sir, this way 🤣
 
Väldigt lite trafik så jag var hemma på strax under 2 timmar och då stannade jag även för kaffe och en chokladbit på vägen, vi bor verkligen bra sett till avstånd från Bangkok och flygplats. Mindre bra gick det vid vägtullen, priset var 10 bath och jag hade bara en tusing, jäklar va irriterad han blev, sorry - sorry sa jag och han kunde absolut inte släppa igenom mig gratis vilket jag förstod, det var bara att lära av misstaget och nu ligger det lite växel i bilen inför kommande resor. 
 
Jag hann i god tid till mitt möte i måndags och jag fick träffa en mycket intresant person som jag har läst väldigt mycket om, riktigt coolt faktiskt. 
(null)
 
 
På tisdagen gav jag mig av mot Jomtien, där har jag nog aldrig varit, en större stad med fin strand och  mycket butiker och restauranger. En liten roadtripp när jag skulle hem och jag fick se flera nya delar av den här delen av Thailand, väldigt bra att ha bil ibland. Väldigt enkelt att köra också. 
(null)
 
(null)
 
 
Kvällen avslutades med lite häng hemma hos familjen Larsson och därefter blev det middag hos Dow och Jek. En av de bästa sakerna med att vara här är ju maten, Thailands godaste Pad Thai till lunch och Thailands godaste Tom Yam Goong till middag, det kunde inte bli mycket bättre. 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
 
Har en hel del att fia med idag men just nu vräker regnet ner, det gör i för sig inte så mycket eftersom jag har bil 😀 men jag kör ju mycket hellre min PCX. 
 
Avslutningsvis måste jag bara berätta att vi lever verkligen i en ny tid, jag visades på en influencers instastory igår och blev både glad och lite stolt, trots att man varken ser att det är jag och att det är någon helt annan som är i fokus 😆
(null)
 
 
  
 
 
 
#1 - - Thessresaa :

Vad modig du är som kör bil i Thailand! Skulle jag aldrig våga🙈 vad spännande det låter med möten inför framtiden!! Ser framemot att höra mer 😊❤️. Kram

Till top