Vår framtid

Godmorgon

(null)

Här sitter jag nu och dricker mitt morgonkaffe. 
Jag vaknade en hel timme innan övriga i flocken ska upp så nu NJUTER jag av att höra området vakna till liv. 
Kommer aldrig tröttna på djungelkören. 

Låt oss kika på gårdagen. 
Tisdag och vi började dagen med promenad på stranden efter att Noah åkt till skolan. 
Är en svårslagen start på dagen. 

Vi åkte sedan för att äta frukost ute. 
Det är inte så ofta vi unnar oss frukost ute utan brukar ta något hemma alternativt vänta till lunch. 
Men nu så hade vi ett viktigt möte framför oss. 
Framtidsmöte. 

Vi började med att beställa in det vi ville ha och började med varsin färskpressad juice. 
Så god, jag tog med apelsin, ingefära och lemongrass. 
Den här hade så mycket ingefära i sig att hela halsen brände, perfekt. 
Var tvungen att föreviga den på bild för just i denna stund sköljde massa thailandskänslor över mig. Där vi satt luktade det verkligen Thailand och alla ljud var så mycket Thailand. 
Tuppar som gal, massa fågelkvitter och andra typiska thailjud. 

(null)

Till detta blev det så även en ordentlig macka. 

(null)

Med lite mat i magen så var vi så redo att anta dagens utmaning. 

(null)

Med ett varsitt papper så gjorde vi en mindmap. 
Hur vill vi att de närmaste åren ska se ut? Vad vill vi? 
Så viktigt och extra viktigt att göra det HÄR. 
Av erfarenhet så vet jag hur snabbt man tyvärr hamnar i det svenska ekorrhjulet när man väl är hemma oavsett hur mycket man försöker ha kvar det thailändska tänket kring hur vi vill att livet ska levas. 
Vi har en hel del utmaningar framför oss som vi tyvärr inte kan påverka men det har även dykt upp möjligheter. 
Den här förmiddagen var så viktig för oss. 
Jag vill verkligen se ljust på framtiden. 
Det senaste året med allt som har hänt mig har gett ett ännu större perspektiv på livet och att ingenting, verkligen ingenting går att ta för givet. 
Det fina med den här mindmapen var att det visade sig att vi hade skrivit så mycket lika. 
Du och jag Johan ❤️
Tänk så många möten som man har gått på i sitt liv- men hur ofta har du möten med den person som är så livsviktig för dig? 

Efter dessa värdefulla timmar väntade ytterligare ett möte. 
Denna gång på Noahs skola. 
Så viktigt det med. 
Här går Noah i skolan. 

(null)

(null)

Noah gick långdag så han hade några timmar kvar när vi åkte och vi passade på att ta oss en moppetur. 
Dagens djurmöten blev dessa. 

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Väl hemma så var vi genomblöta av svett då det var en supervarm dag. 
Vi kastade oss direkt i vår pool. 

(null)

Till middag så hämtade vi hem mat från ett ställe vi inte testat som heter Mays kitchen. 
Rekommenderas varmt. 
Vi åt varsin thaisallad och det var så gott och så starkt. Mumsfilibabba! 

(null)

(null)

Det var tisdagen det. 
Nu kör vi onsdag! 
Lillördag ☺️
#1 - - Pia:

En sån fin tisdag ni haft, och vilken härlig idé med framtidsmöte🥰jag vet ju att ni har en del framför er, men blev ju lite nyfiken på möjligheterna ☺️. Vilken fin fågel ser ut som någon typ av and, och härliga bilder och berättande som alltid❤️

Svar: Vi får se om du är lika förtjust i möjligheterna 😉❤️
Stina

Till top