Mu Ko Lanta nationalpark

Heeeej

En utflyktsmåndag blev det ja! 
Inatt har det regnat och åskat massa och vi vaknade upp till gråa tunga moln. 
Men det stoppar inte oss för att göra en utflykt enligt plan. 
Det är ju ändå varmt ute även om det idag var betydligt svalare än vad vi är vana vid. 

Vi satte oss på moppen och åkte mot nationalparken. 
Vi har aldrig varit här och nu äntligen så var det dags! 
Så mysigt att susa fram på moppen. 
Mindre mysigt var det kanske när vi började närma oss och det plötsligt var MASSA apor på hela vägen. 

(null)

(null)

(null)

Utan att överdriva så var det säkert 50-60 apor och flera hade pyttesmå bebisar i sina famnar. 
Därför tänkte vi att de kan bli extra aggressiva så vi vågade inte gasa på och åka igenom. 
Vi stod en bit bort och väntade ☺️
Till slut kom det en bil med thai som skrattade och förstod varför vi satt på moppen och tutade  och vinkade att vi ska åka efter dom. 
De tutade hela vägen pch plötsligt så kunde vi fortsätta vår tur. 
Livet i Thailand ☺️

(null)

Så var vi så framme och det var dags att betala. 
En summa för thai och en för falanger. 
Som det brukar vara på alla liknande ställen. 

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Incheckade och redo att gå ut på tur. 
Vi började med att gå upp till fyren. 

(null)


(null)

Riktigt cool utsikt och så mäktigt att se havet så dramatiskt. 

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Så begav vi oss neråt igen och det var lite mer kruxigt. 
Snorhalt. 

(null)

Jag fick på flera ställen hasa mig ner. 

(null)

Men ner kom vi och vi fortsatte vår vandring. 

(null)

(null)

(null)

Och ja detta blev en minst sagt svettig vandring. 
Är glad över att det inte var gassande sol. 
Bilderna gör sig inte rättvisa men snacka om att jag har fått träning idag. 
Lägg till att det också var rätt blött på stenarna. 
Men så mysigt och mäktigt att gå här!
Alla djurläten, alla växter- jag älskar det!

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)


(null)

(null)

(null)

(null)

Här skedde första "olyckan". 
Denna bro var som en blixthalka i Sveriges januari. 
Jag for av och skrapade upp knät. Dock bara ytligt så ingen fara. 
Johan desto mer skräckslagen. ☺️
Det slutade med att vi fick krypa under och ta oss fram så. 

(null)

Sista biten var rätt svårtillgänglig och krafterna började sina lite. 
Därmed lite färre bilder. 

(null)

(null)

(null)

Var riktigt gött att komma i mål kan jag säga. 

(null)

(null)

Så här såg mina shorts ut efter denna dag. 
😅
Och då inte pga orolig mage utan att jag ibland varit mer på bakdelen än på fötterna. 

(null)

En superhärlig dag!
Älskar att göra utflykter och se sig omkring.
Läste sedan att flera nationalparker nu ska stänga mellan maj- okt. 
Dels av säkerhetsskäl under regnperioden men även för att djur och natur ska få återhämta sig. 
Så det känns ändå fint att vi hann uppleva detta. 
 
Nu är vi ordentligt möra efter dagens timmar utomhus så gissar jag somnar ovaggad ikväll 😊

Glöm inte att trycka på ❤️ och glöm inte att scrolla ner för fler inlägg 🙏🏻
#1 - - Anonym:

Tittade in här av en slump inte besökt er sen april för ett år sen tror jag. Så så magiskt att ni är tillbaka och verkar blogga så mycket. Åhh asså detta är så underbart och att ni delar på bloggen saknar Thailand så det gör ont i inte varit där sen dec 2019. Va rädda om er och tack för att man får elva lite genom er ni väckte lite liv i mig igen

Svar: Åh vad kul att du hittat tillbaka och gillar bloggen 😍😍
allenheim.blogg.se

#2 - - Anonym:

Leva lite förstås inte elva

#3 - - Anonym:

Vad heter ni på Instagram?

Svar: sallenbackithailand
allenheim.blogg.se

Till top