Vårt krypin på Lanta

Godmorgon måndag! 
 
Nu sitter jag på balkongen och njuter av min förmiddagscola. 
 
(null)
 
Ja, några laster i livet har jag allt och att unna sig en iskall cola zero är en av dom ☺️
Som ni ser så är det en riktigt mulen måndag och just nu öser regnet ner. 
När jag gick upp imorse vid 06 så var det strålande solsken men inatt så vaknade både jag och Noah av att det var strömavbrott och blixtrar och dunder. 
Hur vi märker att det är strömavbrott när vi sover är för att då slås AC:n ut och då är vi minsann lättväckta.  
Till skillnad från Johan som älskar att sova utan AC. 
 
Nu är Johan på resande fot några dagar och åkte innan vi vaknade igår morse. 
Denna gång saknar jag honom massa! 
Sist som han var uppe i Ban Phe så ska jag erkänna att jag njöt av lite egentid men denna gång så vill jag bara att han ska komma hem igen. 
Men som den vise säger, det är viktigt att få längta också. 
 
Tänkte jag skulle visa lite hur vi bor. 
Vi flyttade ju för några veckor sedan och nu bor vi i en lägenhet. 
Jag passade på att ta några bilder efter att vi har haft städ förra veckan. 
Vi är faktiskt de första som bor här i lägenheten då den är helt nybyggd och vi hyr av thai. 
Vi älskar vårt lilla krypin och stormtrivs!
Välkommen in till oss. 
 
(null)
 
 
Jag gillar vårt vardagsrum och att det är en stor balkong i anslutning. 
Här dricker jag alltid morgonkaffet. 
 
(null)
 
Och blickar ut över havet och ser området vakna till liv. 
Det är allt från hönor, tuppar, apor och massa fåglar som vaknar samtidigt. 
Fantastiskt och jag älskar att se alla djur. 
 
(null)
 
Vårt lilla kök i anslutning till vardagsrummet. 
Vi har det vi behöver, som jag skrivit tidigare så lagar vi ju nästan aldrig mat så det viktigaste är en brödrost och kaffebryggare. 
Alla nöjda och glada. ☺️
 
Hej Stinas skugga. 
 
(null)
 
Killarnas badrum, nu har vi kunnat dela upp badrummen och killarna delar. 
 
(null)
 
(null)
 
Så går vi vidare till sovrummet. 
Sovrummet är mitt absoluta favoritrum. 
Jag sover otroligt bra i detta sovrum. 
Jag gillar verkligen sängens placering och att den vetter ut mot balkongen. 
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
Jag gillar även att vi har två balkonger. 
Den här balkongen har vi som "badklädersbalkong". 
Och så ett badrum i anslutning till sovrummet. 
 
(null)
 
Och ännu ett till badrum med dusch och badkar. 
 
(null)
 
(null)
 
Sedan har vi ett till rum och det är ett stort rum, Noahs rum. 
Men jag glömde helt enkelt att fota det och nu är det grejer precis överallt och Noah sover då han är hemma sjuk idag. 
Men han älskar sitt rum, just för att det är det största hittills och att han får plats med det mesta och mer till ☺️
 
Det var dagens lilla rundvandring i vårt lilla krypin. 
 
(null)
 
(null)
 
Vi sitter ofta på balkongen och bara blickar ut, så många fina solnedgångar som vi har sett. 
Just solnedgångar är ju omöjligt att tröttna på och lika mäktigt varje gång. 
 
Nu ska jag sörpla i mig de sista klunkarna av min cola och sedan ta itu med dagens träning. 
 
Ha en fin start på veckan! 
 
 
 
#1 - - Carina:

Tack för rundvandringen! Så fin lägenhet ni hyr och vilken lycka att den är helt ny och fräsch.
Önskar dig en härlig dag ❤️ Kram

Svar: Ja vi stormtrivs ❤️ önskar dig detsamma! Stor kram
allenheim.blogg.se

#2 - - Pia:

Vilken fin lägenhet, verkar vara bra med utrymme, och allt ser så fräscht ut. Hoppas Noah kryar på sig snabbt. 🥰

Svar: Tack ska hälsa honom! 😍
allenheim.blogg.se

Till top