En onsdagsupdate

Heeeej

Efter vila och återhämtning så är jag nu tillbaka!
Kompenserar med extra mycket bilder idag ☺️
Fotat i stort sett hela denna onsdag så låt oss kika hur den sett ut. 

Började såklart dagen med kaffe. 
Jag är så glad över att det numera finns havredryck och I-kaffe i Thailand- det gör verkligen kaffestunden extra trevlig. 

(null)

(null)

Blev lite fundersam över att mina prover inte kommit som jag lämnade i söndags hos Dr Pad. 
Det brukar gå på några timmar bara. 
Så smidigt att då höra av sig till kliniken och fråga, bara dra iväg ett mess på Messenger där jag är vän med sjuksköterskan och svar kom inom någon minut. 

(null)

Inte lika smidigt att få iväg provsvaren till Akademiska sjukhuset som beställt dom. 
Lättast hade väl varit att kliniken kunnat maila över det men det gick inte från svenska sidan. 
Så nu har jag mailat provsvaren till svärmor som skriver ut allt och i sin tur postar med snigelposten till läkaren. 
Vissa saker är verkligen enklare i detta land! 

Nu när vi kom hem från Ban Phe så hade i stort sett alla mina blommor på balkongen dött. 
Jag älskar ju att ha lite blommor omkring mig så nu under förmiddagen så fick det bli en tur till blomsterbutiken. 

(null)

Älskar detta träd. 
Så vackert med alla blommor men då jag redan haft två i min ägo så vet jag att den kräver galna mängder vatten och är svårskött så inget träd denna gång. 

(null)

Skäggväxter som jag kallar detta för är väldigt populära i Thailand men inte riktigt min smak. 

(null)

Hittade lite smått och gott så blev en påse. 
Så underbart med husdjuren som är med i butiken. 
Inga konstigheter. 

(null)

(null)

(null)

Väl hemma så var det bara att fixa och göra det lite mys på balkongen. 
Terapi för mig det. 

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Sedan var det dags för lite ärenden och när vi kommer ut ser vi denna katt ligga utanför oss. 

(null)

När vi kommer närmare så ser vi att den har span på en lång och grön orm! 
Den ville verkligen "leka" med denna orm vilket vi tycker kändes vansinne. 
Vi försökte få bort katten utan att hamna nära ormen då vi inte vet vad detta är för sort men lönlöst. 

(null)

Till slut for ormen iväg upp i ett träd och vi kunde åka vidare. 

Jag har tyckt det varit så skönt att slippa all julhets som börjar redan i oktober i Sverige. 
Men idag så stod det en gran på affären! 
Ändå mer rimlig start. 

(null)


Jag åkte sedan vidare till skolan, alltid kul att träffa Noah på skoltid ☺️

(null)

Och sedan slog vi följe hem han och jag och delade en taxi. 
Mysigt ❤️

(null)

När jag kom hem så låg eftermiddagssolen på balkongen och det första jag såg när jag kom in i lägenheten var mina blommor och blev genast så glad. 
Tänk vad något sådant litet kan pigga upp så mycket! 

(null)

(null)

(null)

(null)

Middag blev en typiskt vardagsmiddag, enkelt och faktiskt gott. 
Tycker tonfisken på burk är så god här! 

(null)

Satt sedan ute i skymningen och njöt av en soda. 
Att något så enkelt kan vara så gott? 

(null)

Och sedan föll mörkret. 

(null)

Noah ville åka till marknaden med sina vänner och vi kör ju alltid samma taxichaufför. 
Nu kunde han inte hämta Noah men då kom hans fru istället. 
Så otroligt go kvinna: I drive your son, I pick him up later, no problem! 
Ingen bild på det men blev helt varm i hjärtat när jag vinkade av dom. 

Ja- så var denna onsdag. 
Klockan är 18:30, Noah är som sagt iväg och Johan är och spelar paddel. 
Ska njuta nu av en helt tyst lägenhet. 

Hoppas alla ni mår bra, hörs snart igen! 
#1 - - Pia:

Skönt att du är bättre, och vilka fantastiska blommor du köpte, det gör verkligen mycket i hemmet

Till top