En tur in till Rayong

Hej hej

Igår så började min morgon med morgonsim med Janne. 
08:00 prick så kör vi varje morgon. 

(null)

Efter det så fick dagens utflykt bli en tur in till Rayong. 
Om jag älskar att köpa porslin  så älskar Johan lika mycket att åka till Home pro. 

(null)

Först stanna till på fordonsavdelningen och han suktade med längtansfulla ögon. 
Tror du inte Noah skulle vilja ha en elmoppe? (Neeeeeeej!!!)

(null)

Vidare in för att köpa något jag inte trodde skulle stå på min shoppinglista någonsin: en slang till toan.
Vi har två men efter Johans chiliintag så har den nu gått sönder. 

(null)

Och så lite hjälminköp. 
Vi har alldeles för dåliga hjälmar här så nu fick vi köpa nya. 
Inte så lätt att hitta en hjälm till mig då jag har stort huvud, ett släktdrag ☺️
Storlek L drar jag. 

(null)

(null)

(null)

Två hjälmar rikare så åkte vi så hemåt. 
Jag kände mig helt ur fas och så fort vi kom hem så slocknade jag. 
Kroppen sa ifrån att det varit lite för mkt och då måste jag pausa. 
En överansträngning helt enkelt. 
Vaknade till för middag och kollade lite mobil men sedan så sov jag till 08:30 idag, helt utan piller. 
Behövde det för idag så vaknade jag upp med helt ny energi och krafter. 
Kaffe och tända ljus, köpte värmeljus i Rayong så nu så är ordningen återställd. 

(null)

Skippade simningen idag men blev en tur till sjöarna när jag väl vaknat till liv  för en morgonpromenad. 
Så härligt att ta promenaden här. 

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Munskydd kastade här och var ger en dyster påminnelse om pandemin. 

(null)

Nöjd man efter morgonpromenaden men den lyckan var kortvarig…

(null)

För det visade sig att sarengen omöjligt gick att starta!
Johan stod länge och försökte men lönlöst. 

(null)

Så kom det plötsligt två thai och stannade och ville hjälpa till. 
Inte ett ord engelska kunde de förutom ordet "batteli" och så bad de oss hoppa in i deras Sareng. 
Skrivit det förr men skriver igen, alltid så hjälpsamma och vänliga här ❤️

(null)

(null)

De körde oss till stora vägen och under tiden så ringde vi efter hjälp från TDV som skickade ut  personal att hjälpa oss. 
Så åkte vi så tillbaka till vår sareng och så blev det dags för bärgning. 

(null)
Dvs den trasiga åker först och den bakom skjuter på. 

(null)

(null)

Lämnade av den trasiga sarengen på verkstad och vi kunde sedan bege oss med en fungerande sareng för  lunch på Bee Happy. 
Nu funkar det med vägen ner, ingen lera och allt har torkat upp. 

(null)

Idag så var jag lite wild och crazy och provade en ny rätt. 

(null)

Haha nejdå vem försöker jag lura. 
Det är Johans rätt och jag tog det jag alltid brukar. 
Ett vinnande kort det. 

(null)

Förresten. 
Ryktena går att vi var på utflykt med Job2Do i förrgår. 
Kan hålla med om att de är lika men denna gång så var det med en kille som kallas för Mario. 
Vem vet nästa gång kanske vi tar med Job2Do upp hit ☺️
Ni får helt enkelt gissa vem som är vem haha. 

(null)

(null)

(null)

Ha en superfin tisdag! 

Ps: glöm inte att trycka på ❤️ och scrolla ner för fler inlägg 🙏🏻
Till top