Ett maxat dygn i Ban Phe

Heeeeeej

Vilken fantastisk helg och vilket avslut på höstlovet i Ban Phe!

Vi började lördagen med en riktigt härlig frukost på Bite n Bike. 
En riktig vitaminbomb för mig och thé för ovanlighetens skull. 
Gott!
Prova gärna denna- det är smoothiebowl med massa färska frukter och bär, 

(null)

(null)

Efter det in till Ban Phe för ärenden. 
En mulen och grå dag men faktiskt riktigt skönt med omväxling. 

(null)

(null)

Ett besök på Olearys stod på agendan. 
Alltid kul att surra en stund med Göran och här kan du hitta det mesta som andas Sverige. 
På Lanta finns ju i princip inget sånt här så vi passade på att stilla suget. 

(null)

(null)

(null)

(null)

Det fick bli ost, knäcke och kaviar denna gång. 

(null)

En efterlängtad fika hemma på altanen sen. 
Himmel så gott!

(null)

Jag var sedan bjuden över på lite tjejmys hos vår granne Whysan. 
Snyggare 68åring får man ju leta efter. 
Så mysigt och gott ordnat. 
Som sagt OOOOOSSST haha slurp. 

(null)

(null)

(null)

Då och då prasslade det i buskarna. 
Männen ville tjuvlyssna. 
Johan en av dom 😉

(null)

Middag blev sedan hos oss på tdv3 med familjen Älenmark. 
Ännu en fin kväll. 
Så härligt och så kravlöst att umgås så här. 

(null)

(null)

(null)

(null)

Imorse ringde klockan tidigt och det stod en viktig utmaning på agendan.
Jag och vår husgranne Janne har simmat och tränat hela veckan. 
Vi började i små mått men idag så var stora eldprovet. 
1350 meter på 90 min blev det. 
Om jag får säga det själv så är jag extremt stolt över mig själv med tanke på att jag fick en handledsprotes sista maj och har en lång och utdragen rehab både bakom och framför mig. 
Som jag sagt tidigare, Thailand gör verkligen underverk. 

(null)

Detta fick avsluta ett helt fantastiskt höstlov i vårt hus i Ban Phe. 

(null)

Nu sitter vi i taxin med vår taxichaufför Anirut på väg till Bangkok och ikväll så flyger vi till Krabi och därefter hem till Lanta. 
Imorgon så är det dags för skola och vardag igen. 
För er som undrar så har vi hus i Ban Phe sedan några år tillbaka men sonen går på högstadiet på Lilla svenska på Koh Lanta. 
Vi har verkligen hittat en lösning som fungerar superbra för oss och vi får det bästa av två världar med två helt fantastiska liv på Lanta och i Ban Phe. 
Tacksam för det 🙏🏻

Det var allt för denna gång, hörs nästa gång från Lanta. 

Ha det superbra och tack för all fin respons som vi får! 
#1 - - Emma:

Åh så härligt att vara i Thailand, saknar Thailand, var där förr när jag var yngre! :)

Svar: Ja det är underbart 🙏🏻
allenheim.blogg.se

Till top