Lite skoj och jobb!

Johan gästblogggar!
 
Nu var det dags igen för mig att skriva några rader. Livet rullar på som vanligt, det är lite skoj och mycket jobb. Sitter en hel del framför datorn men kommer även iväg på lite uppdrag här och där. Det blir både flyg, hyrbil och motorcykel, allt som passar ändamålet bäst. Oavsett vad man sysslar med så är det mycket viktigt att hålla sig vän med de som bestämmer.
 
Här är jag i min nya hjälm, sitter perfekt men tyvärr så viker sig örsnibbarna varje gång jag ska ta på mig hjälmen så lite pill blir det. ( ni som vet ni vet :)
 
 Lunch blir det i princip alltid på Bee Happy och igår tog jag faktiskt min andra favorit, chilli paste chicken, riktigt gott men inte på phad thai nivå, så nu hoppas jag att vi hinner med en lunch till innan vi beger oss tillbaka till Lanta. Här är en bild på vår favorit som driver Bee Happy, och rätt lag håller han på också : )
 
Måste ju ha en bild på maten också 😝
 
En morgon skulle jag iväg tidigt och tänkte att jag förbereder en toast till Stina, ställde fram järnet, förberedde mackan och skrev ett meddelande, här är resultatet:
vet inte riktigt vad hon tänkte där men men, någon toast blev det inte för henne 😂
 
Många frågar var som är bra med Ban Phe och en sak jag alltid säger är att det är så nära till civilisationen när man får sug för den. Vi har Rayong respektive Klaeng 30 minuter bort åt varsitt håll, vi har även 2 timmar till Bangkok ifall vi skulle vilja åka dit över dagen. Men ett av mina favoritställen är ju HomePro
 
Ibland måste man ju hjälpa till med sin gamla byggarkunskaper så då åker måttbandet fram
Idag ska vi iväg på utflykt med efterlängtade Älenmarks, vi ska åka båt om allt går som det ska
men nästa gång blir det nog kanot 
och några bilder på mina älskade hundar
den här tänkte jag gömma under tröjan och ta med mig hem 😍
 
Glöm inte bort att gilla, kommentera och framförallt säga hej när ni stöter på oss. 
#1 - - Anonym:

Johan, gör hål i öronen och välj sedan örhängen med små tyngder som hänger! Då kommer hjälmen och dina snibbar jobba tillsammans ! Ha en fin dag! Puss o kram o nyp i stjärten! / Anna

#2 - - Pia:

Alla dessa fina hundar😍dom verkar så nöjda när ni gosar med dom❤️

Till top