Lyssna på kroppen

Hej hej

Igår så fick det bli en paus från mobil och att ta bilder. 
Ett stort bakslag i min handled som fick en handledsprotes i maj och som nu värkte och svullnade upp. 
Jag gissar på överansträngning. 
Det har ju känts bättre och då tar jag ut svängarna I VÄLDIGT SMÅ mått men det krävs så pass lite. 
Som att jag börjat öppna sodaflaskorna själv utan att be om hjälp och greppat saker som bestick i båda händerna osv. 
Nu får det bli skyddet på igen och lyssna in. 
Det blir verkligen som att lära känna en helt ny kroppsdel. 

(null)

Låt oss kika på hur vår dag sett ut. 
Johan var iväg och tränade imorse och jag passade på att vila. 
Det fick sedan bli en sen frukost och denna gång på Garden. 
Ett säkert kort och så trevlig thaifamilj att sitta och snacka med. 
Har ju även min lilla hundvän här och idag så fick vi veta hennes bakgrund. 

(null)

Det är rätt vanligt i Thailand att människor lämnar in hundvalpar till templen och munkarna. 
Då hoppas man att munkarna ska rädda valparna- ja även kattungar såklart. 
De i sin tur försöker hitta nya ägare till djuren och här har vi en sådan hund. 
Så otroligt levnadsglad och go liten tjej. 
Tänk vad fint att hon fick komma till sin familj här och leva ett gott liv. 
Så svag för djuröron och deras nackar. 
Vill bara gosa in mig. 

(null)

Dagens frukost, äggmacka och en C-vitaminboost. 

(null)

(null)

(null)

(null)

Passade sedan på att fixa lite ärenden medans Noah är i skolan. 
Som sagt vankas ju en födelsedagshelg och här kan du hitta mycket som rör födelsedagar ☺️

(null)

Fick bli en liten vätskepaus när vi var klara. 
Detta är också så typiskt thai att ha små stenbord  och stolar utanför butikerna. 

(null)

(null)

Vidare för mer inköp- Johan behövde träningskläder och då åker vi alltid till detta ställe. 
Drivs av ett syskonpar från Myanmar. 
Så vänlig kille och hjälpsam. 
De brukar berätta om det fruktansvärda som sker i Myanmar och har familjen kvar där. 
Som de själva säger, det bortglömda kriget och ännu mera bortglömt nu men det pågår fortfarande. 

(null)

Väl hemma har jag tagit det jättelugnt. 

(null)

En solig och varm dag. 
Tiden mellan 16-18 är min absoluta favoritstund. 
Så behagligt att sitta på balkongen då. 
Älskar skymningen. 
Blir så härligt i luften också. 

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Ikväll går även våra tankar till det fruktansvärda som idag hänt i Nong Bua Lamphu. 
Så många oskyldiga liv som idag har släckts och så många små barn. 
Ord blir överflödiga när något så ondskefullt händer. 
❤️
Till top