Monsunregn på ön

Hej hej

Redan torsdag och snart helg IGEN. 
Veckan som varit här på Lanta har trots massa monsunregn varit en bra vecka. 
Det kändes bra att komma tillbaka. 
Alla thai som vinkade glatt och undrade vart vi har varit, har ni varit uppe i Rayong?
Det ger en känsla av ett hem vilket känns viktigt tycker jag. 
Jag har inte tagit en enda bild under hela veckan förutom idag, inte likt mig alls. 
Men jag har:
Haft ett PTpass med Amelia
Ätit frukost med min vän Jenny
Ätit lunch med Amelia
Promenerat trots ösregn
Myst här hemma med familjen 

Igår så var vi inne nästan hela dagen men imorse kände jag att det inte är någon idé att hålla sig inomhus bara för att det regnar. 
Regn i tropikerna är ju ändå något helt annat än regn och rusk en höstdag i Sverige. 
Lite svårt att torka kläderna dock då det är så fuktigt både inne och ute. 

(null)

Imma på spegeln visar att det blivit fuktigt härinne. 

(null)

Men annars märks det inte så mycket då vi bor en våning upp mer än att det regnat in i trapphuset. 

(null)

Som sagt så begav vi oss ut på en liten tur. 
Häromdagen så kom det fram en thailändsk kvinna till oss och sa att : I know who you are. 
Hm svarade vi, hur känner du till oss och hon svarade då "I know your friends Johan and Orapan in Bangkok!"
Världen är liten alltså. 
I alla fall så berättade hon att hon snart kommer jobba på ett frukoställe så hon bjöd in oss och idag så passade vi på att åka dit. 
Det är gamla Tuesdays lokal som nu bytt namn. 

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Mätta i magen så passade vi på att åka vidare för att handla lite och trotsade regnet. 
Vägen är ordentligt lerig och med stora vattenfyllda hål så vi kröp fram. 
Ena stunden forsar det regnvatten och i nästa sekund kommer solen fram. 

(null)

(null)

(null)

(null)

Och väl hemma sedan så började solen gassa ordentligt!

(null)

Och så har dagen fortsatt. 
Riktigt varmt och soooool. 

(null)

(null)

T.o.m. mina blommor blev så glada och har liksom vuxit ihop. 
Coolt. 

(null)

(null)

Middag fick bli här hemma. 
Vi äter ju mycket hemma under veckorna, rester till grabbarna men jag hämtade mig en soppa. 

(null)

Min absoluta favoritsoppa Tom yum gong. 
Så mysigt att äta på balkongen igen!

(null)

(null)

Såg till och med en liten skymning. 

(null)

En bra torsdag. 
Nu ser vi fram emot helg och imorgon är det en speciell dag, speciellt i en familj som firar allt. 
Men det får ni veta i nästa inlägg ☺️

Till top