Rehab, missförstånd och hemmamiddag

Hej hej
 
Tisdag redan- oj så fort tiden går! 
Tycker det känns konstigt varje gång som jag ser höstbilder på sociala medier- eftersom vi åkte när det fortfarande var sommar och det är varmt här så känns det som om det fortfarande skulle vara sommar i Sverige.
En annorlunda känsla.  
 
Lite hur den här dagen har varit. 
 
Träning- 
 
Vaknade upp med bra energi, gårdagens heldagsutflykt gav verkligen en ny boost. 
Fick bli en liten förmiddagspromenad och frukost ute innan jag skulle göra mitt första PT-pass för denna resa. 
Ni som följde oss här på vår förra resa vet ju att jag tränade med Amelia som har Lanta workout här på ön. 
Hon tränade upp mig inför mina kommande operationer och vilken otrolig träningsresa som vi gjorde tillsammans. 
Nu är det dags igen men denna gång får det bli ett helt annat upplägg. 
Jag är inte färdigläkt än och har många restriktioner. 
Känner mig dock väldigt trygg med Amelia och det kändes så skönt att starta igen. 
Vi körde helt utan vikter. 
Tränade på balkongen och det blir ju extra kämpigt när det är så varmt ute. 
Idag så har det varit en otroligt varm och solig dag. 
 
(null)
 
Ser fram emot denna resa med att försöka bygga upp kroppen. 
 
(null)
 
Missförstånd- 
 
Vi hyr ju av en privat thai här där vi bor och kommunikationen är inte alltid helt enkel. 
Tyvärr kan vi inte tillräckligt med thai för att kommunicera helt på thai och vår hyresvärd väldigt knapphändig engelska. 
Det blir lite svårt ibland. 
Idag messade Johan att vi behövde en ny vattendunk och skickade med bild på den. 
Fick då detta till svar. 
Vi har fortfarande inte räknat ut vad han menade. 
Jag gick till och med och kikade efter basilika!
 
(null)
 
Middag hemma-
 
Idag så blev det en typisk vardagsmiddag här hemma. 
Johan fixade och jag låg och vilade och snackade under tiden. 
 
(null)
 
Pasta med tonfisk och kyckling som protein och sedan lite skafferirens. 
 
(null)
 
En mysig enkel middag med alla tre samlade. 
 
Nu ska jag logga ut, vi ska se lite serie och sedan gör jag tidig kväll. 
Lätt mör efter dagens lilla träning faktiskt. 
 
Hoppas att veckan startat på bästa sätt för er alla! 
 
Till top