Återförenade i Thailand

(null)

Heeeeej

Det var ju något riktigt dejligt som skulle hända denna vecka och igår så var det så dags. 
För någon vecka sedan ringde Johan och sa att han kommer kunna komma en vecka tidigare tillbaka till Thailand från Sverige. 
Den lyckan! 
Inte för att jag har räknat dagarna eller så… ☺️

(null)

Hela dagen igår så gick jag med ett enormt pirr i magen! 
Den känslan när han ringde från Bangkok och skulle boarda planet till Krabi. 
Hoppade in i duschen och smetade in mig med massa "luktagottcremer" och örhängen kvällen till ära. 

(null)

Vid 21 så rullade taxin in här och vi stod redo för ett enormt kramkalas. 

(null)

Och väskorna var fyllda med massa gotta till oss. 
Och andra nödvändigheter som vi saknar här ☺️

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

En sjukt mysig kväll fick vi och smått overklig. 
Det tyckte vi alla tre. 

Innan vi somnade sa Johan att "imorgon ska du sova ut" men jag vaknade självklart av min inbyggda väckarklocka 06:30. 
Var dock en fröjd att gå och upp och bara trycka på ONknappen på kaffebryggaren. 
Det är något som Johan gjort i alla år, att förbereda kaffebryggaren till mig. En liten gest som betyder enormt mycket. 

(null)

Satt ute och mös och åt den godaste mackan på länge. 
Mitt favoritbröd med ost, mmmmm, jag säger bara- underskatta aldrig ost och grovt bröd. 

(null)

Det var så mysigt att sitta på balkongen och höra killarna göra morgonrutinen med allt vad det innebär. 
Kan säga som så att det var otroligt glada miner och skratt- någon har saknat sin pappa <3

Efter att Noah åkt till skolan så passade vi på att uträtta ärenden. 
Lämna in tvätt. 
Gick till mitt tvätteri och det blev en sådan  höjdpunkt. 
Så fort vi kom tjöt de av glädje och skrek "Johan is back!!". 
Sedan berättade de att de fem minuter tidigare suttit vid frukostbordet och pratat: When is Johan back? Frun hade sagt: Today! His wife told me" Noooo you sure? Och plötsligt så stod vi där. 
Att börja sin dag med 20 minuters gapflabb, humor och så mycket skratt- märkte hur glad Johan blev och det är så mycket Thailand. 
Den här barnsliga thauhumorn passar mig perfekt! 
Vi passade även på att fixa en moppe för ett dygn och hyr av dom. 

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Passade även på att visa Johan promenadrundan som jag brukar gå på morgnarna. 
Visade vart jag brukar se varaner och då ser vi den största varanen vi sett någonsin simma. 
Den var verkligen galet stor!

(null)

(null)

Tog sedan en moppetur på ön. 
Plötsligt så kom det en ordentlig skur men då var det bara att hitta första bästa tak och skydd och här satt vi en halvtimme och väntade på att det skulle sluta regna. 

(null)

(null)

For sedan vidare med ett litet pitstop på en favorit. 
Stranden här nedanför är vår absoluta favoritstrand och blivit så mycket oss, Bamboo Beach. 

(null)

For sedan vidare, så mysigt att susa fram på vägarna här.

(null)

(null)

Lunch blev på Richey bar och detta ställe rekommenderar jag varmt. 
Vi har bara varit här typ tre gånger men uppenbarligen så har vi lämnat avtryck. 
Så fort vi kom ropade de så hela restaurangen skallrade: Sawadee Khun Gong! Vilket betyder Hej fröken Räkan!
Ja det är mitt thailändska namn som jag fick av några thai i Ban Phe för några år sedan och uppenbarligen så har det spridits till Koh Lanta ☺️

(null)

(null)

(null)

En god och mysig lunch. 
Vi började med nötter och sedan åt Johan en pad thai och jag åt en förrätt, potatis. 
Var så galet sugen på potatis idag så jublade när det fanns på menyn!

(null)

(null)

(null)

Under tiden som vi åt så passade personalen på att slappa. Ja även husdjuren. 
Detta är så typiskt thai, när man inte jobbar så passar man på att vila. 
Vet ni detta tror jag är så sunt. 

(null)

(null)

Väl hemma så blev det kaffe och familjemys. 
Så mysigt att vara alla samlade igen. 

(null)

Promenerade sedan bort till vår favorit Mays för middag. 
Innan det ett stopp hos min frisör som även säljer moppar. 
Det blir mer ekonomiskt för oss att köpa något så kvällens shopping fick bli en moppe som vi ska hämta imorgon. 

(null)

(null)

Och sedan middag som sagt. 
Mitt potatissug fortsatte så numera går jag under namnet (soff)potatisen. ☺️

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

En otroligt fin dag. 
Saknar nästan ord för hur härligt det är att vi är samlade igen. 
Kommer somna lycklig ikväll
❤️
#1 - - Johanna:

Underbar läsning! 🙏🏽🫶🏽
Och vilken underbar dag 😍
Nu längtar vi ännu mer ner till paradiset 😘

Svar: Vi längtar galet tills ni kommer! ❤️
allenheim.blogg.se

#2 - - Hannah:

Förstår potatis-suget, så otroligt gott!!! Härligt att ni är hela familjen igen ❤️

Svar: Så sjukt underskattat. ❤️
allenheim.blogg.se

#3 - - Susanne:

Hej igen,

Tack för att du delar med dig med alla härliga bilder. Jag blev lite godissugen måste jag erkänna ha ha.
Richeys är ett trevligt ställe. Vi bor för det mesta på Klong Nin Beach när vi är på Lanta, så Richeys är ett ställe vi ofta besöker när vi är där. Roligt att se att de finns kvar. Det är så härligt att sitta där uppe och se ut över havet.
Ha det fortsatt gott!

Svar: Tack själv för din kommentar, vad härligt, vi gillar den stranden massa, känns så genuint där och väldigt mycket thaikänsla. De flesta restaurangerna som ligger längs den remsan håller öppet. 🙏🏻❤️
allenheim.blogg.se

#4 - - Anna Z :

Underbart! 😍
Snart kommer nog halva Thailand kalla dig för Räkan 🤣

Svar: Haha väldigt troligt!
allenheim.blogg.se

#5 - - Pia:

Vilken härlig återförening, och jisses vad godis Johan hade med sig. Man blev ju sugen själv. Fantastiska bilder som alltid en fröjd att se. Kram

Till top