Här bor vi på Lanta

Hej hej

Tänkte vi skulle kika på hur vi bor. 
Vi bodde ju faktiskt här två månader i våras och jag skrev ett inlägg om lägenheten då. 
http://allenheim.blogg.se/2022/may/vart-krypin-pa-lanta.html

Så kika in det innan vi går vidare till hur det ser ut utanför lägenheten. 
Tog en morgonpromenad nu efter att Noah åkt till skolan och passade på att fota lite. 
Det är en grå och mulen dag så det blir lite gråare bilder men strunt samma, livet är ju inte varje dag strålande sol och vajande palmer ☺️

Vi bor ju på Long beach och här är stora vägen nedanför oss. 
Här blir Noah hämtad varje dag av skolbussen. 

(null)

Just längs denna väg finns det mesta. 
Du kan tanka…

(null)

Shoppa lite…

(null)

Ta en massage… fast inte just nu för nu är det helt stängt. Hoppas det öppnar snart för då blir jag en stamkund

(null)

Äta….

(null)

Och bli sjuk…

(null)

Tänka på Johan när jag ser denna skylt..

(null)

Och ta en kaffe…

(null)

Så fortsatte jag min promenad och gick ner här, här har vi ju tidigare bott så är väl bekant med kvarteren. 

(null)

Många fina hus ner mot stranden

(null)

(null)

Så framme nere på stranden, Long beach

(null)

Just på denna stock har jag suttit så många gånger och passade på att göra det nu med. 
Mäktigt att se det dramatiska havet. 

(null)

(null)

(null)

Plötsligt låg dessa två framför mig. 
Det tolkar jag som ett tecken ❤️

(null)

(null)

Så var det så dags att promenera hemåt igen.
Så fina blommor längs vägen. 

(null)

(null)

 
Gick förbi vårt första boende på Lanta, Sai Naam. 
Här var vår gång till radhuset vi hyrde då. 
Vi bodde här från nov förra året. 

(null)

Passerade ännu ett hus som vi bott i och hyrt förra säsongen på Malee Beach. 
Många minnen som väcks till liv. 

(null)

Efter ett stopp på 7/11 så var jag så framme på vår väg upp till lägenheten. 

(null)

(null)

(null)

Längs vägen upp så ligger det hus som verkligen är enkla sett ur våra västerländska ögon. 
Här bor det thailändska barnfamiljer och även en thai som vi lärt känna som jobbar på en restaurang som vi brukar äta på. 
Tycker verkligen om det så mycket att ha thailändska grannar, de har även massa höns, tuppar och kattungar som springer runt lite överallt. 
Mysigt <3
Jag frågade de thai som satt ute om jag fick fota deras hus och de blev så glada. 
Det är verkligen något som jag tänkt på att thai blir så glada när man vill ta kort. 

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Så var vi så framme vid bort boende. 

(null)

(null)

(null)

Tog en liten tur genom trädgården. 

(null)

(null)

(null)

(null)

Innan det så var dags att gå upp till lägenheten. 
Vad jag köpte med mig från 7/11, jo frukostbröd som inte var med i beställningen igår (scrolla ner till inlägget under)

(null)

Och så min nya last i livet, denna urgoda dricka! 
Sluuuuuurp!

(null)

Det var dagens lilla promenad genom området, vi trivs verkligen superbra här. 
Det är en stor charm att hyra av thai och prisbilden är ju därefter. 

Ha en bra dag och glöm inte att trycka på ❤️ eller lämna en kommentar 🙏🏻
#1 - - Anonym:

Kul att se bilder Stina!! ❤️🙋🏼‍♀️ Puss o kram! / Anna

Svar: Ja vad kul! PUSS ❤️❤️
allenheim.blogg.se

#2 - - Hej hej:

Hej, hur lyckas man få tag att hyra av lokal befolkningen? Tips?

Svar: Hej! Vi fick muntligt tips om detta när vi var på plats förra säsongen så åkte upp och snackade med ägaren och på den vägen är det. Är man på plats så är ett tips att fråga thai på restauranger osv och åka runt. Annars skriva i lokala fbgrupper att man söker boende via lokals och inte hyra via svenskar tex. Många thai är med i de lokala fbgrupperna också
allenheim.blogg.se

Till top