Stormen Noru

Hej Hej

Det känns nästan lite fel att gå vidare från inlägget som Johan skrev nedanför. 
Som ni förstår påverkades jag enormt av denna händelse. 
För mig var det så smärtsamt påtagligt hur snabbt det kan gå från liv till död. 
Att se en människa så levande till att fem minuter senare så är allt liv borta. 
Det lämnade mycket tankar. 

Nu lämnar jag det åtminstone här i skrift och vi går vidare till ett helt vanligt inlägg. 

Idag så är det fredag och det känns efterlängtat. 
I helgen skulle vi iväg på en riktig familjehelg vi tre och vi hade bokat ett så fint hotell med flera pooler i Khao Laok. 
Vi ville passa på att semestra lite där innan turistsäsongen kommer igång och bryta ölivet här. 
Senaste dagarna så har det rapporterats mycket om den tropiska orkanen Noru som drar in över Thailand. 
Att då bege sig ut på vägarna och att åka bort med risk att vi blir sittandes instängda på ett hotellrum kändes plötsligt bara dumt. 
Så tidigare i veckan tog vi beslutet att ställa in. 
Nu har stormen blivit betydligt mildare än beräknat och här på Koh Lanta har det mest märkts med lite kraftigare vindar och regn då och då. 
Just nu skiner faktiskt solen nu när jag skriver här till morgonkaffet. 

Låt oss kika på vad som fastnat i mobilen i veckan. 
När jag precis hade bryggt mitt morgonkaffe nu på morgonen så hörde jag ett fasligt liv här utanför. 
Kikade ut och det var apgänget som lekte och brottades och svingade sig mellan träden. 
De brukar vara här men inte sett dom nu på över två veckor. 

(null)

Nästan varje dag får vi bilder i vår skolgrupp från hur dagen har varit. 
Det blir verkligen en helt annan insyn här om vi jämför med skolan hemma. 

(null)

Just nu känns allt så där superbra i föräldrahjärtat. 
Noah stormtrivs och allt flyter på bra. 
Detta är värt allt, allt jobb och slit för att komma iväg igen, att skolgången är så bra gör allt. 
Det gör verkligen att jag somnar tacksam varje kväll. 

Från skola till hund. 
Var tvungen att fota denna sötnos i veckan som åker moppe med sin matte, när hon gick in och handlade så satt hon snällt kvar och väntade ❤️

(null)

Häromdagen skulle vi luncha och det hade regnat. 
Thaien är så lösningsorienterad, la ut en liten planka så vi skulle slippa gå i vattnet ☺️

(null)

Igår stormade verkligen havet. 
Rätt mäktigt att stå från balkongen och blicka ut. 

(null)

Vi bestämde oss för en innedag och skippa promenaden. 
Hemma i Sverige så brukar jag ibland skämma bort Johan med mina "hot tuna meltmackor". 
Kom på att det går det säkerligen att göra här så handlade hem ingredienser. 

(null)

Och jo visst gick det att laga det även här. 

(null)

(null)

(null)

En mysig frukost/lunch medans regnet piskade utanför. 

(null)

Resten av dagen låg jag på soffan och blickade ut. 
Vi hade ingen ström men det gick ingen nöd på mig. 
Var faktiskt mysigt att ligga här och bara vara. 

(null)

Nu fredag som sagt. 
Idag får det bli morgonpromenad och sedan är det fredagssamling på skolan som alltid. 
Vi har även en bokad middag idag vilket känns kul. 

Freeeedaaag!
Ha en bra sådan 🙏🏻
Till top