Krabi, immigration och fira livet

Heeeeej

Så härligt med helg!
Vi började vår helg redan igår med att Noah fick vara ledig från skolan då vi behövde åka till Krabi. 
08:00 exakt så rullade bilen och vi missade färjan preciiiis när vi kom fram till båten som tar oss från ön till fastlandet. 

(null)

Men som vi säger här i Thailand, mai pen rai och en ny båt kom ju så småningom och då fick vi första parkett ☺️

(null)

(null)

Två timmar senare vi var så framme i Krabi och åkte raka vägen till immigration där vi mötte upp vår agent. 

Jag och Noah skulle äntligen få klart vårt helårsvisa. Johan är ju klar sedan länge iom hans arbetsvisum men det har tagit tid med mig och Noah och varit många turer och papper och stämplar och pengarna har minst sagt rullat iväg. 
Men nu så! 

(null)

(null)

Detta måste ju såklart firas!
Så vi styrde bilen mot Ao Nang där det finns ett säkert kort för firande. 

(null)

Sagt det förr men säger igen- det är så mäktigt med bergen i denna del av Thailand!

(null)

Denna gång hade vi en pickis som hyrbil och det var inte mycket plats där bak. 
Numera får barnet sitta fram. 
Jag skulle inte säga att jag är kortvuxen med mina 172 cm men Noah är numera cirka 182 lång!! HALLÅ?!

(null)

Framme i Ao Nang så blev det en stor firarpåse till tonåringen, från Donken givetvis som han mumsade i bilen medans vi åkte tillbaks till Krabi. 
Jag kunde nämligen inte tänka mig en bättre firarlunch än att gå på min numera favorit The river. 
Andra gången här på en vecka, inte dåligt!
Var ju här med Therese i söndags innan hon flög hem. 

(null)

Thaien tyckte vi var helt galna som ville sitta ute!
Its too hot!
Nejdå inte för oss. De kom säkert ut tio gånger och frågade om vi verkligen ska sitta ute? Kom till och med med en stor fläkt och ställde vid vårt bord. 
Haha men så mysigt ju och sitta vid floden och känna brisarna. 

(null)

Beställde in sashimi, calamari och omelette med krabba. 
SLURP!!

(null)

(null)

(null)

Mätta i magen så rullade vi så vidare för ett sista stopp. 

(null)

Nämligen ett stopp på Tesco. 
Sånt vi öbor gör när vi är på fastlandet. 
Överallt på Tesco så hängde dessa söta dräkter. 

(null)

Gissar det är skoluniformer inför skolstart?

(null)

Jag styrde dock mina steg snabbt till min favoritavdelning. 
Nämligen nattlinneavdelningen!

(null)

Vad jag köpte kommer snart ☺️

Så rullade vi så hemåt igen och alltid ser vi något på vägarna. 
Ett urval av det vi såg:

(null)

(null)

Så tog vi så färjan över hem igen. 

(null)

Avslutade fredagen med häng i solnedgången på stranden, middag och sedan FaceTime med min Hanna väl hemma. 
En perfekt fredag på alla sätt och vis!
Fyllde på endorfinerna de luxe för har vaknat på ett strålande humör denna lördag. 
Dricker nu morgonkaffet i mitt nya nattlinne. 
Världens skönaste plagg på alla sätt och vis!

(null)

Ha nu en superfin helg allihopa!
Berätta gärna, vad hittar ni på? 

Nu blir det strax morgonpromenad och sedan har vi lite roligt planerat, men mer om det i nästa inlägg
#1 - - Anna Z :

Idag ska jag vandra Flottarleden med Amanda i strålande sol. Gissar det blir årets första dopp då äntligen också 😍 I morgon ska det typ bli vinter igen så då går jag väl i ide gissar jag 😓

Önskar er en fin helg! ❤️

Svar: Bäst att se det positiva medans det varar 😂
allenheim.blogg.se

#2 - - Susanne:

Hej,

Grattis till ett års visa! Så skönt att slippa vara orolig att man inte ska få förlängt.
Här hemma har det varit strålande väder så vi har varit i stugan och krattat löv och rensat i rabatterna. På vägen hem stannade vi och köpte thaimat med oss hem. Var för trött och hungrig för att ställa mig och laga mat. Så nu blev det soffläge för att vila ryggen. Få se om man kan gå rakt imorgon efter allt rensande ha, ha.
Ha en fortsatt fin helg ni med!

Svar: Tack. Åh vad mysigt det lät med stuga. Vi hade stuga tidigare i Axmar 😍 hoppas ryggen mår bra idag 🙏🏻
allenheim.blogg.se

Till top