Morgontur i Mangrove

Heeeej

Här ringde klockan redan 04:00 imorse. 
PJUH då var jag trött!
Men förväntansfull då vi skulle iväg på en gondoltur i Mangrove jag och Therese. 
Jag gjorde ju den här turen i höstas och det var MAGISKT. 
Självklart ville jag att även Therese ska få uppleva detta!

(null)

Vid 05 så skulle vår chaufför Mr Adam komma och hämta oss. 
Vi stod och väntade LÄNGE och klockan hann bli 05:30 innan han så kom. 
Det var ett gäng på fyra personer som också bokat men som inte dök upp. 
Så han hade väntat och ringt och ringt och till slut så gav han upp. 
Så respektlöst för detta gjorde ju att vi alla blev sena. 
När jag gjorde den här turen sist så var det becksvart ute och vi fick gå med lyktor ut till båten. 
Nu började det sakta ljusna och det blev bråttom ner i båten. 
Bara för att några inte behagar komma. 
Nä- sånt där är inte schysst!

(null)

Så susade vi ut över vattnet. 
Sådan mäktig känsla. 
Sakta sakta glider gondolen fram. 

(null)

(null)

Jag hade på mig långbyxor- inte för att det behövdes men tänkte det kunde vara bra mot myggen. 
Supervarmt redan den här tiden på dygnet. 

(null)

Den här gången fick vi även sällskap i båten. Nu har jag glömt hennes namn men detta är hennes verksamhet. 

(null)

Hon var väldigt pratglad vill jag lova ☺️

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Så kom vi så ut på öppet vatten och det dukades upp frukost. 
Varm choklad till mig och kaffe till Therese. 
Solen gick upp och det var coolt att se hur annorlunda den var nu mot i höstas. 
Vackert oavsett.
Naturen är så mäktig!

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Så gled vi så sakta tillbaka till hamnen igen. 
Nu hade klockan blivit 08 och vi var redo att åka hemåt igen. 
Jättenöjda med denna tur även om den blev lite annorlunda än planerat.
Dvs lite stressig start, pratglatt på båten men som jag och Therese sa. 
Vi behövde bara ställa om våra hjärnor lite. 
Det blev annorlunda men vi fick ändå en ny typ av upplevelse. 
❤️

Och nu har vi hela dagen framför oss!
Therese är nu på massage och jag ska passa på att vila. 
Återkommer senare med hur resten av dagen blir. 
Ha en fin dag och glöm inte att trycka på ❤️
#1 - - Pia:

Det ser ju helt magiskt ut, fantastiska bilder.

#2 - - Anna Z :

Härliga bilder! 😍

Till top