Ett väldigt blandat inlägg

Godmorgon!

I skrivande stund så är klockan 06:45 och här kommer det efter bloggtradition min bild på morgonkaffet. 

(null)

Det är vardag och det är svart jullov så det är kanske inte jättemånga bilder som har fångats men jag ska kolla i kamerarullen. 
Det kan faktiskt även för mig ibland bli lite av en överraskning för ibland så är det bilder som jag helt glömt bort varför jag tog och så vidare. 
Oftast har jag en tanke i huvudet när jag knäpper bilder och tänker "detta ska jag skriva om sen" men det är inte alltid det faller hela vägen ut ☺️

Vi börjar med att lite gröna fingrar har jag allt. 
Det här fina blomsterträdet köpte ju jag för ett tag sedan och jag vet sedan tidigare att det är en otroligt krävande växt. 
Ganska snabbt föll av alla blommor av men igår när jag kom ut på morgonen så var det finare än någonsin!
Stora, fina blommor överallt. 
Det värmde blomsternisses hjärta. 

(null)

(null)

En annan rolig sak är att vi har fått ett husdjur. 
En liten fågel har flyttat in på altanen och börjat bygga bo i en av mina blommor. 
Som en naturfilm att sitta och titta på när den bygger. 
Helt otroligt vad snabbt det gick. 

(null)

Och nu har den flyttat in. 
Detta blir spännande att följa. 

(null)

Jag tyckte detta var så spännande så ringde för att berätta detta till Johan som var uppe i Bangkok. 
Hörde på rösten mmmmm jättespännande. 
Gissa vem det är nu som är mest exalterad och kikar hela tiden? ☺️

Och precis när jag skrev detta kände jag något passera min fot. 

(null)

Och apropå Johan (efter en bild på en groda?) så är han nu hemma igen efter några dagars jobb i Ban Phe och Bangkok. 
Kändes verkligen som om vi inte setts på evigheter och speciellt bara VI. 
Vi tog en tur med moppen igår för att käka lunch och bara det kändes ovanligt haha. 

(null)

(null)

Lunchvalet föll på Lazy Lodge- skönt att bryta av thaimaten lite med andra smaker. 
Jag åt deras laxbowl som är supergod verkligen. 

(null)

(null)

Skickade denna bild till Camilla då vi för en vecka sedan satt här och avnjöt bubbel. 

(null)

Hon svarade att det känns som ett halvår sedan samtidigt som det känns som igår. 
Jag förstår verkligen hur snabbt något kan kännas avlägset. 
Det är ju inte konstigt att kontrasten blir så stor när vi kommit till Sverige efter så många månader i Thailand och även att så fort vi landat i Thailand känns livet så avlägset i Sverige. 

Och apropå det så är det kanske inte så konstigt att man lätt kan glömma bort vissa saker som man gjorde i Sverige innan avfärd. 
Det är härmed jag ett levande bevis på. 
Innan vi åkte så tänkte jag att nu ska jag unna mig lite nya snygga träningskläder och toppar. 
Hittade så snygga hos Calvin Klein och klickfingret gick varmt. 
När vi så kom fram till Thailand så upptäckte jag att mina nya snygga träningstoppar försvunnit. 
Minns mina ord till Johan:
"Det är för jävligt, ska man ens inte idag kunna lita på flygpersonalen? De har gått igenom min väska och tagit mina märkeskläder!"

Nu har det gått fyra månader sedan och jag plockade fram nya skor ur garderoben då de jag haft gjort sitt. 
Jag ser direkt att det sticker upp något ur skorna?

(null)

Där var de ju!
Nu slog det mig att innan vi åkte så tittade jag på ett youtubeklipp hur man packar effektivt och det var att man skulle fylla skorna med tex sina underkläder. 
Slutet gott allting gott kan man kanske säga ☺️

Lucia var det även här igår och vi åkte för att se skolans luciaframträdande på stranden. 
Tyckte denna vers sammanfattar det hela bra. 
"När andra ljuset brinner och solen lyser starkt, då tänker vi på de där hemma på svensk och frusen mark
När tredje ljuset brinner vi gläds åt sol och bad, att fira lucia bland palmer i Thailand gör en glad"

En liten reflektion nu när jag har äldre barn och lever ett helt annat liv. 
Så många gånger när Noah var liten som jag hade den här klumpen i magen över december och alla krav. 
Många tankar om vad som gör den perfekta barndomen och mitt ständiga dåliga samvete över att missa det som förskolan bjöd in till. 
Då december var den hektigaste månaden i kyrkan som jag jobbade för så var det ju omöjligt att hinna till lucia och julavslutningar och jag kände mig som den sämsta mamman.  
Men inte minns Noah det idag?
Jag är övertygad om att han istället minns alla andra fina stunder vi hade som familj. 
Hade jag fått barn idag så hoppas jag att jag gått in mer i det perspektiv och tänk som jag har idag och som jag tack vare vår stora livsförändring verkligen förändrat mig själv i. 
Med det sagt bjuder jag på en gammal bild på mig själv, när jag missade mycket annat i det hektiska schemat så spred jag glädje till människor på tex äldreboenden. 

(null)

Nu önskar jag er en fantastisk dag! 

#1 - - Cia:

Haha, ha ! Jag kan inte låta bli att skratta åt din glömska ang packningen i skorna ! 😛 Alltid lika skönt att höra andra som gör lika tokiga saker som jag !
Förlåt att jag skrattar, men det var så roligt ! 😁😜

Svar: Haha jag bjuder på den 😉
allenheim.blogg.se

Till top