Ett vykort från Koh Lipe

God fortsättning på er!

Hoppas ni alla har haft fina juldagar och kanske till och med fått vara lite "långlediga". 
Plötsligt så händer det- nu när jag sitter här med morgonkaffet så blev täckningen plötsligt bättre så nu testar jag att skriva några rader. 
Har saknat att skriva här även om det också kan vara skönt att släppa tänket helt med att "dokumentera". 

Nu har vi varit några dagar på Koh Lipe. 
Johan var här 2005 men det är premiär för mig och Noah. 
Koh Lipe är ju Hanna och Lasses paradis så det är så mysigt att få vara här med dom och se allt som de pratat om. 
Det har ju varit blåst och stora vågor och jag har fått flera meddelanden från vänner som läst att båtar kantrat. 
Jag är glad att resan hit gick bra och detta har vi egentligen inte märkt av "på land" mer än att det är mulet, kommit några regndroppar och lite mer vindar. 
Väldigt glad över att vi hann hit innan det blev stökigt på hsvet för vet sedan innan vilken skräck det är då- tyvärr varit med om det tidigare huvva. 

Bra har vi det oavsett. 
Det blev julafton och detta blev enda bilden som fångades blev  på mig och min Hanna. 
Vi åt otroligt gott hela dagen lång, spelade julklappspel och bara hade det bra tillsammans. 
En julafton som passade oss bra, vi firar så som vi vill fira. 

(null)

Är så nöjd över min julklapp till Johan. 
Och även med mitt rim ha ha. 

(null)

Vi åker oftast TukTuk till de ställen vi ska till. 
Det är alltid ett fast pris, 50 baht, så smidigt och bra. 
Då hinner man se en del när vi skumpar fram på vägarna- så som dessa boenden bland annat. 

(null)

(null)

Här har vi hängt en hel del, även när det varit "dåligt väder". 

(null)

Vi har fått till en härlig morgonpromenad jag och Johan. 

(null)

Vår vy häromkvällen när vi åt middag hela gänget på stranden där vi bor. 

(null)

Lite mer strand och hängbilder.

(null)

(null)

Frukosten på vårt boende är under all kritik men varje morgon köper vi kaffe från 7/11. 
Funkar men inte världsklass. 
Världsklass blev det däremot igår morse när jag och Johan bestämmer oss för att gå ner på stranden och ta en kaffe. 
Otroligt gott så blev hela tre koppar och vi satt länge och bara blickade ut. 
Vi sa sen att det kändes precis som vår första Thailandsresa ihop för många år sen. 
Då brukade vi sitta så här på morgonen. 
Snacka om att man snabbt kan uppskatta något så litet som en kaffe. 

(null)

Slutligen några bilder från eftermiddagen igår. 
Plötsligt kom solen så vi hängde här på Zodiak många timmar. 

(null)

Mitt extra barn Charlie. 
Faktiskt så häftigt hur band kan skapas trots att det inte är blodsband. 
Det värmer mitt hjärta att se våra konstellationer. 

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Ja- ett litet inlägg fick jag ihop i alla fall med några bilder. 
Idag ska alla ut och fiska men jag och Hanna ska ha en dag tillsammans. 
Det kommer säkerligen mer om den dagen sen. 

Hoppas ni alla mår jättebra!
Ha det toppen

Ps. Följ gärna mig på Instagram sallenbackithailand. 
Där har jag uppdaterat mer när det inte gått att blogga. 

Kram! 
#1 - - Erika:

Kaffe är superviktigt 😅 Vilken fin ö ni är på 🏝 God fortsättning ❤️

Svar: Ja jag blir liksom en bättre människa av kaffe haha 😜 Hoppas ni har härliga dagar i Bangkok!
allenheim.blogg.se

#2 - - Susanne:

Hej!
Tack Stina för fina bilder från vårt älskade Koh Lipe! Så roligt att få se bilder därifrån. Härligt att du äntligen fick lite bättre kaffe och till vilken utsikt!
Ha det riktigt gott!

Svar: Åh vad kul du tycker det! Hoppas du har haft en riktigt God Jul 🤩
allenheim.blogg.se

#3 - - Dennis:

Hej! Kan du inte lista dina favorit-restauranger på Koh Lanta! Jag kommer dit snart och tänkte fira nyår på Klong nin beach.

Svar: Kul! Klong Nin är så otroligt mysigt. Tycker nog alla strandrestauranger där är mysiga- har mest ätit lunch där men de håller nog samma standard.
Annars tipsar jag om Tiw Lay på Long beach, strandrestaurang som har jättebra thaimat och grillat på kvällen.
Mays kitchen på vägen vid Long beach har också fantastisk thaimat och grillat men är det mkt folk tar det tid.
Vill du ha västerländskt så Cozy på Long beach eller Yang som har fantastiskt god mat.
allenheim.blogg.se

Till top