Glögg i värmeböljan

Hej på er

Hoppas er vecka startat bra och inte med en massa decemberstress. 
Imorse när jag drack morgonkaffet så var det den varmaste dagen på länge. 
Hela altanen hade ett helt annat ljus och solen kändes så stark. 
Kolla hur min blomma lyser av lila färg. 

(null)

Tog min runda i backarna men alltså jag fick ge upp. 
Svetten rann och vart är mitt flås efter dessa två semesterveckor med extra allt?
Men det var det värt. 
Tog det lugnt hemma och sedan promenerade jag ner till Hanna och Lasse för en tidig lunch tillsammans. 
Var så fint idag på Long beach. 

(null)

(null)

(null)

Lunch blev på Tiw Lay men då var jag vrålhungrig så poff sa det så låg allt och skvalpade redan i magen ☺️
Promenerade så hemåt och nu fick jag min försenade morgonpromenad. 
Såg denna lilla krabat på vägen hem. 

(null)

(null)

När jag kom hem så hade Camilla messat en bild på hennes morgonpromenad. 
Tänk vilka kontraster, hon var ju nyss här. 

(null)

Ja och sedan flöt eftermiddagen på med allt vardagsfix som även måste fungera och flyta på här. 
Helt otroligt att det närmar sig terminsslut och betygen som ska sättas och uppgifter som ska in. 

Vid 17 så var jag så redo för att möta upp Hanna igen och vi tog en lång promenad längs hela Long beach. 
Det är så otroligt skönt att gå när skymningen kommer. 
Sedan att solen går ner längs promenaden är väl en otroligt fin bonus det. 

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Väl hemma så pustade jag ut en stund och sedan bestämde jag mig för att nyttja att jag plötsligt är helt ensam hemma nu ikväll. 
Hade glögg kvar som Camilla hade med sig från Sverige så jag gjorde mig en kopp och satte mig på altanen och bara insöp allt. 
Det här är mitt liv ändå. 

(null)

(null)

Jag gillar förresten inte mandlar ifall någon undrar haha. 

Lite från min måndag var det. 
Som sagt- önskar dig en riktigt fin start på veckan! 
#1 - - Anonym:

Hej!

Vad härligt med strandpromenader! Förstår att det är jobbigt att gå i backar i hettan. Här har det faktiskt varit riktigt skön temperatur i några dagar men det ska bli kallare fram i veckan.
Jag har varit ute i helgen och handlat julklappar till barnbarnen. Har några till att köpa innan det är klart. Förr bakade jag och fejade inför jul men nuförtiden blir det mindre och mindre av det. Det blir jul ändå haha. Det finns så mycket gott att köpa i affärerna så man behöver inte jobba ihjäl sig inför jul. Jag kommer att jobba i mellandagarna så det blir inte så mycket ledigt. Jag vill inte slösa på semesterdagar om jag inte ska göra något speciellt. Bättre att de som vill vara lediga får vara det så kan jag jobba haha.
Ha det fortsatt gott!

#2 - - Johanna :

Men alltså den här värmen.....man ska inte klaga alltså men det blir ju aldrig svalare här uppe snarare varmare och varmare och fuktigt igen som bara den.....vad ska jag göra med alla långbyxor jag tagit med 🤣
Nä men skämt och sido det är tydligen ovanligt varmt här fortfarande och det känns , vi pallar knappt morgonpromenad längre så bra kämpat hörrödu 😁 ikväll blir det luciafirande på TT beach 🩷

Till top