Gudstjänst i tropikerna

Heeeeej

Vilken härlig och innehållsrik lördag det blev. 
Den här lördagen blev verkligen en riktig tiopoängare. 
Den började med att jag och Johan tog en tur in till Saladan. 
Jag ville hitta en klänning och sedan behövde jag köpa blommor att ha med till kyrkan som vi skulle till några timmar senare. 
Ett tips om man vill hitta snittblommor så är det att åka till Thai brand. 

(null)

Jag gav dem fria händer att sätta ihop en bukett och den blev verkligen sååå fin. 

(null)

(null)

(null)

(null)

Lunch blev på ett nytt ställe som har öppnat bredvid vår frisör här på Long beach. 
Pakchee. 
Superfräscht ställe!

(null)

(null)

Man kan sitta inne med AC vilket är något som kan verkligen upplevas som en lyx här men vi valde att sitta på deras baksida. 
Kändes jättemysigt och uteserveringskänsla. 

(null)

Jag åt vegetarisk gyros i pitabröd och urgod italiensk soda till. 
SUPERGOTT!
Johan var väldigt impad över sin lilla kaffe. 

(null)

(null)

(null)

Här kommer vi nog hänga en del. 
Såg de har musslor också- det måste jag testa. 

(null)

(null)

(null)

Hem för att duscha och svira om. 
Hittade förresten denna klänning i Saladan- superskön!

(null)

Så var det så dags att bege sig till kyrkan. 
Det är så mysigt att det finns en kyrka här på Lanta. 
Den ligger så fint!

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Det var nämligen dags för julgudstjänst- något som jag verkligen sett fram emot. 

(null)

Åh så fint det blev. 
Fullsatt kyrka vilket känns superkul. 
Så, så fina sånger och versionen av Helga natt är definitivt en av de bättre som jag har hört. 
Det gick rysningar och håret reste sig!
En riktigt fin stund som kändes gott i själen. 

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Efteråt minglade och fikade vi. 
Tog bild på Caroline och Hanna. 
De gånger jag har publicerat dom på Insta så har jag fått höra de är lika. 
Håller ni med?
Jag tycker också det- samma härliga glada leende!

(null)

Från kyrka till att bara åka hem och pusta ut en stund och sedan blev det en spontan "after church". 
Vännerna Kicki och Freddan har nu också kommit till Lanta och det blev häng med dom och även Hanna och Lasse. 

(null)

En sån där kväll som verkligen blev spontant. 
Vin i solnedgången som sedan blev till middag på stället bredvid. 

(null)

(null)

Alltid kul att fota sig med de nyanlända haha. 

(null)

(null)

(null)

Och från middagen som glömdes att fota så blev det plötsligt nattklubb och karaoke. 
Vilken kväll!
Jag älskar det här spontana och när det inte riktigt blir vad som planerats. 
De kvällarna är de bästa kvällarna!

(null)

Idag så sov jag till 10:45. 
Blev själv helt chockad haha. 
Och det blev fler- Hanna hade messat flera gånger och bestämt sig för att om hon inte fått svar 11:00 så kontaktar hon Johan för nu måste det ha hänt något. 
Att jag tar en sådan sovmorgon är alltså inget som andra är vana vid. 
Men jag sov så gott och behövde nog det. 
Lite ovant att dricka morgonkaffet med övriga i familjen som var vakna och pratglada. 😉

Ja- och så rullade söndagen på och vid 18 bestämde vi för att ses med gårdagens gäng för en liten söndagsmiddag. 
Blev på en av våra favoriter Tiw Lay. 
Här höll de på att julpynta för fullt och klädde granen när vi kom. 

(null)

Det är så enkelt och genuint här och maten är alltid god tycker jag. 

(null)

Jag som aldrig gillat pad thai har den senaste tiden ätit det flera gånger. 
Jag upphör aldrig att förvånas över mig själv haha. 

(null)

Promenerade sedan hemåt och jag kröp bums ner här i sängen. 
SÅ SKÖNT!
Är så härligt med dessa kravlösa middagar tycker jag- man kan också ses så här för en "snabb" middag och det är minst lika trevligt det. 

Hoppas ni har haft en bra helg?
Glöm inte att trycka på ❤️ och följ mig gärna på Instagram sallenbackithailand

Sov gott!

#1 - - Cia:

Verkar som ni haft en toppenhelg tillsammans med vänner !
Håller med dig, det spontana blir ofta bäst !
Pad Thai har aldrig heller varit en favorit hos mig, men den sista tiden på vår senaste resa till Thailand åt jag faktiskt någon/några och tyckte ändå det var ganska gott ! Får se hur det blir nu ? 😛

Svar: Haha lustigt hur det kan ändras? Man är väl bra ombytbar haha
allenheim.blogg.se

Till top