Middag i solnedgång

Hej måndag

Hur har ni det?
Här började måndagen med den sedvanliga kaffet, morgonbestyren och en förmiddag hemma. 
Vid 11 så mötte jag upp Hanna för att visa henne "mitt frukostställe".
Vi promenerade dit och det var ändå inte så långt att gå som jag trodde eftersom jag alltid åkt moppe dit.

(null)

(null)

(null)

(null)

Det är verkligen så kul att få visa sina smultronställen och Hanna blev lika begeistrad hon. 
På vägen hem så passerade vi Bonnies deli som precis har öppnat. 
Wow en delikatessbutik här. 
Oj vad gott det luktade och vi på Lanta är ju inte lika bortskämda med svenskgrejer som i Ban Phe så jag tror nog att knäcke och chokladen kan bli en poppis julklapp 😜

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Jag köpte faktiskt med mig ett surdegsbröd hem till familjen. 
Kan säga att halva redan gått åt!

(null)

Ikväll så hade vi en inbokad middag med prästparet från Svenska kyrkan. 
Eftersom de bor på Klong dao tänkte vi att vi kan ses där. 
Det är ju inte riktigt våra hemmakvarter men vi vet "tysken" där är bra. 
Döm om vår förvåning när vi kom fram och det var stängt.

(null)

(null)

Gick ner på stranden och hade lite "kompisråd" vart vi nu ska gå och såg ett för oss nytt ställe. 
Blev ju superbra och en riktig kanonkväll ihop. 

(null)

(null)

(null)

(null)

När vi kom hem så lös huset så fint. 
Jag blev så riktigt så varm i hjärtat. 
Vårat blingbling är verkligen sååå vi.

(null)

Hoppas ni får en fin start på veckan!
#1 - - Susanne:

Hej!
Vilken fin delikatessbutik ni har fått. Förstår att halva limpan surdegsbröd redan gått åt.
Ha det fortsatt gott!

Svar: Haha butiken ligger farligt nära också 😜 ja äntligen riktigt bröd var otroligt gott
allenheim.blogg.se

#2 - - Thessresaa:

Alltså blir så sugen på den frukosten!! Komme bli välbesökt av oss! O lyxigt med en delibutik.
Ha en toppentisdag!
Puss o kram

Till top