Morgontur i Mangrove

Om det var värt att ställa klockan på 04:30 och starta dagen för att se solen gå upp?
SVAR JA. 

Det här blev min tredje gång att få uppleva detta magiska och det är verkligen helt magiskt. 
Jag ville verkligen att Camilla också skulle få uppleva detta. 
Kolmörkt när vi klev upp och gick ner för backen för att bli upphämtade. 

(null)

Lika mörkt när vi kom fram och hoppade in i vår lilla båt. 

(null)

(null)

(null)

Man får en privat båt med egen chaufför vilket är superbra. 
Här vill man ju inte snacka utan bara njuta av ljudet av årorna när man glider fram i Mangrove. 

(null)

(null)

(null)

Det är otroligt mäktigt att se hur det sakta ljusnar. 
Alla ljud… dofter… det är onekligen speciellt. 

(null)

(null)

(null)

(null)

Och plötsligt så öppnar sig himlen i alla dessa färger. 
Jag låter bilderna tala för sig själv. 

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Så blev det frukost. 
Svart kaffe eller varm choklad och knyten med ris och fisk ☺️
Vår fantastiska guide. 
Så fin människa och så otroligt intressant att höra om han och hans familj liv här och hur de har vuxit upp här. 
Livnärt sig på fiske och hur hans barn nu kan gå på skola i Bangkok. 

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Nu hade det ljusnat och vi begav oss sakta tillbaka. 
Fick veta mycket om alla fåglar vi såg bland annat. 
Apor på avstånd som fiskade krabbor. 

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Supernöjda med vår tur. 
Jag rekommenderar detta varmt. 

(null)

(null)

Väl hemma vilade vi lite och sedan ville jag visa nästa strand. 
Klong Khong. 
Det blev sol och bad och lunch med Johan, Hanna och Lasse. 

(null)

(null)

(null)

Sedan blev det en sån där dag som är så typiskt livet i Thailand. 
Vi hängde kvar på stranden. 
Solen som vi såg gick nu ner. 

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Djupt tacksam över att jag får vara med om allt detta och inget som jag tar för givet. 
Sådan rikedom att få dela detta med Camilla. 
Som thaien säger, its not a friend, its family ❤️
#1 - - cia:

Wow, vilka bilder ! Vi har också gjort en liknande tur, fast i Mae Phim, men fick inte alls njuta av dessa färger ! Magiskt !

Svar: Ja det är lite starkare soluppgångar/nedgångar på Lanta om jag jämför med i Ban Phe med omnejd.
Men allt är såklart vackert ändå!
allenheim.blogg.se

#2 - - Thessresaa:

Vilken magisk dag!!

Svar: Otroligt magisk dag
allenheim.blogg.se

#3 - - Susanne:

Hej!
Vilka magiska bilder! Jag tror de där bilderna var bland finaste soluppgångarna jag sett.
Ha det fortsatt gott!

Svar: Ja det är verkligen overkligt vackert. 🫶
allenheim.blogg.se

Till top