Tempelutflykt Old Town

Heeeej

Igår så ryckte det i utflyktstarmen och tillsammans med Carro så bestämde jag mig  för att åka till Old Town och besöka det buddistiska templet. 
Så mysigt att susa fram på vägarna fram till Old Town. 

(null)

Vi tog oss en promenad genom tempelområdet och det var så behagligt tyst och bra energi. 
Så oerhört vackra byggnader. 

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Det gör något extra med de öppna fönsterna inne i templet tycker jag. 
Jag förstår det är för att få in friska fläktar men det gör något extra med energin tycker jag och framförallt så vackert för ögat. 

(null)

(null)

(null)

(null)

Häftigt med all variation. 
Från guld och utsmyckningar till det lite mer enkla. 

(null)

(null)

Hej tempelhund. 
Visste ni att det inte är helt ovanligt att hundvalpar dumpas på templet? I hopp om att munkarna ska förbarma sig och ta hand om dem. 

(null)

(null)

(null)

Nöjda med vårt besök så susade vi vidare för lite lunch. 
Stannade på vägen hem för att testa ett nytt ställe: Easy life. 

(null)

(null)

(null)

Kravlade mig upp här, haha inte det lättaste men gick med Carros hjälp ☺️

(null)

Ägaren, en mycket trevlig och öppen man. 

(null)

Han rekommenderade oss Massaman så vi tog en varsin sådan vegetarisk. 

(null)

Tillsammans med ett otroligt nyttigt thé gjort på blommor från trädgården. 

(null)

Brödet som vi fick till att doppa med var magiskt gott!

(null)

(null)

(null)

Och då och då kom lille sonen med sin kattunge till Carros stora lycka ☺️

(null)

(null)

(null)

Ja jag fick också kattsällskap…ni som vet ni vet. 

(null)

(null)

En mysig lunch som avslutades med en liten promenad i trädgården, här går det även att hyra bungalow.

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

En härlig torsdagsutflykt!

Glöm inte att scrolla ner för fler inlägg och tryck gärna på ❤️
Nu morgonpromenad med Hanna. 
Ha en fin fredag! 
#1 - - Thessresaa :

Vilken mysig utflykt! Men du, det var iallafall ingen katt som hängde dig på ryggen!! Mysigt ställe såg det ut som.

Till top