En tisdag på Koh Lanta

Godmorgon onsdag!

Vardagen rullar på här på ön och det har varit mycket fix sedan vi kom tillbaks till Koh Lanta. 
Vi fick möjlighet att byta hus till ett litet hus några hus ner på gatan. 
Då skulle vi bli utan utekök (som vi aldrig använt) och istället få ett till badrum. 
Är det något som vi märkt nu när vi levt med bara ett badrum och som dessutom ligger så man måste gå genom Noahs rum, så är det att vi håller på att slå ihjäl varandra ☺️
Haha nej men det underlättar minst sagt med två badrum så vi bytte. 
Och det blir mycket bättre för oss för här kan vi vi kvar ända tills vi ska hem till Sverige och slipper flytta flera gånger som var planen. 
Samt sparar lite pengar. 
Lång utläggning, kan visa mer om boendet vid ett annat tillfälle. 
Väldigt enkelt men vi är tacksamma över att ha ett boende. 

Så vi har packat upp och installerat oss men det är det ju inte så jättekul att ta kort på. 
Johan jobbar järnet och tar igen ledig tid. 
Inte heller så kul att ta bilder på ☺️

Men lite av det som fastnade i mobilen igår:

Vid 08 så mötte jag upp min vän Hanna. Som jag har längtat efter henne!
Eller Böda beach som vi kallar henne när vi ska förklara vem hon är då hon har restaurang där hemma i Sverige. 

Blev en härlig promenad och vi gick bland annat längs Long Beach. 
Så skönt att det inte var högvatten så vi kunde gå där. 

(null)

(null)

Vi hade mycket att prata om och så skönt att röra på sig!
Vi kör båda två "rensa-ut-jullovet" med bra mat, promenader och Changen byts ut mot Soda denna vecka. 

När magarna började kurra under förmiddagen så tog jag och Johan en frukost/tidig lunch på vårt stammisställe Rabbit. 
Det första de säger när vi kommer är: oh Where have you been, Rayong?
Så har alla thailändare som vi brukar gå till sagt sedan vi kom hit igen. 
Det slår mig verkligen att vi har två hem. 
Två ställen i Thailand med thailändare som vi tycker så mycket om. 

(null)

Ja och sedan rullade dagen på. 
Johan jobbade som sagt och jag passade på att dona och sedan knallade jag ner till Hanna på lite eftermiddagsfika. 
Så skönt att bo nära varandra så det bara är att knalla nerför backen. 

Första bilden. Sedan sa Hanna: men oj måste ju plocka undan lite till din bild. 

(null)

Och andra bilden. 
Verkligheten vs bloggen ☺️

(null)

Blev sedan medbjuden på att äta med Hannas familj så kilade hem för att duscha. 
Tog denna bild och skickade till Anna hemma i Sverige att hon alltid är med mig då jag fått denna kaftan av henne. 

(null)

Här bor vi förresten. 

(null)

Har detta träd i trädgården. 
Någon som vet vad det är för frukt?

(null)

(null)

Och sedan blev det middag på stranden och vännerna Kicki och Freddan kom också så mysigt. 
Så fint att ha min Thailandsfamilj här så slipper jag sitta helt allena när Johan jobbar. 

(null)

(null)

Ja- det var min tisdag det.
Vi hörs snart igen nu är det kaffe och djungelljud här som gäller 
#1 - - Thessresaa :

Vilken härlig tisdag! Promenad, surr med kompis, flyttfirmas, middag med vänner. Perfekt! O jag vet verkligen känslan av att ha vänner som en familj när maken jobbar /inte är på plats! De är guld värda❤️ . Här blir det oxå kaffe och fågelljud. Puss

#2 - - Thessresaa :

Huset ser supermysigt ut. Glömde säga det 🤗

Svar: Tänk att du kommer få bo där ❤️
allenheim.blogg.se

#3 - - Nilla :

Jackfruit ser det ut som

Svar: Åh! Spännande tack
allenheim.blogg.se

Till top