Lillördag i Thailand

Heeeej

Så har snart ännu en dag passerat här- redan onsdag ju! 

Imorse vaknade jag upp med sällskap i sängen. 
Tur jag är djurvän ☺️
En liten gecko som verkade tycka att sängen var riktigt skön. 

(null)

(null)

Efter alla morgonbestyr och Noah gått till skolan och Johan åkt iväg för att träna så blev det en efterlängtad FaceTime med Therese. 
Måste ju ventilera och få den dagliga dosen. 
Skönt vi är i samma tidszon för detta är inte det lättaste att få till med tidsskillnaden mot Sverige. 

(null)

Fick sådan energi av detta så begav mig ut på en morgonpromenad i kvarteret. 
Perfekt att gå några varv då det är flera backar som onekligen känns!

(null)

(null)

(null)

(null)

Vid 10 så hade jag bokat in mig hos frisören. 
Att göra slingor osv är inget jag vågar mig på i Thailand men brukar gå och toppa håret ibland. 
Går då alltid till OK SALON vid Long beach- nära och bra. 

(null)

Hon som har stället är så trevlig och glad och hjälpsam med allt. 
Var även här vi köpte vår moppe tidigare i höstas och nu under jullovet så hjälpte hon oss att hyra ut den. 
Hon är, hur ska jag uttrycka mig rätt, men oerhört buddistisk. 
Hon har ofta på olika visdomsord och "predikningar" från munkar och vad Buddha sagt och hur vi ska leva. 
Idag så var inget undantag. 

(null)

Men idag så var det nog desto mer. 
Hon frågade mig hur jag känner kring buddismen och att jag utstrålar en viss energi. 
Vi fastnade i långa samtalsämnen kring buddismen, meditation och jag är ju väldigt andlig så jag tycker det är väldigt intressant och lärorikt. 
Rätt vad det var fastnade vi även i olika skrifter och youtubeklipp. 
Så min frisörtid blev ovanligt lång då vi fick ta många pauser för att titta på olika klipp ☺️
Hon tycker även jag ska åka till Bangkok och träffa en särskild munk som är där. 
Blev en lärorik timme minst sagt. 

(null)

Vi pratade även en del om valparna då hon följt detta och så visade hon filmer på när hennes hund var valp. 
Identiska. 
Så kanske kommer valparna se ut ungefär så här när de vuxit till sig. 

(null)

Slutligen så frågade hon om jag ville ha lite grönt thé och det var då verkligen ett grönt thé. 

(null)

Tog sedan en promenad hemåt med lite mer fräscht hår. 

(null)

Johan jobbade under förmiddagen och sedan åt vi en lunch ihop på Happy veggie. 
Så gott och vi får verkligen i oss våra grönsaker!

(null)

Hämtade sedan resten av vår packning som vi har haft hos en kompis när vi var i Ban Phe. 
Oj vad grejer. 
Det är dator, skolgrejer, träningsgrejer, kläder och ja massa saker. 
PJUH. 

(null)

Packade upp och började organisera här hemma. 
Nu när vi ska bo här resten av tiden  så kan vi ju även boa in oss och fixa lite hemtrevligt och mer förvaring. 
Hittade ett litet skåp till det lilla porslin som vi har. 
Vi har ju inget kök så vi får hitta lite praktiska lösningar. 

(null)

Blev en välförtjänt Soda sedan för mig medans Johan fortsatte sin jobbdag. 

(null)

Jag fick sedan ett ryck och ville ta en eftermiddagspromenad så messade Hanna och hon var på. 
Sågs 16:30 och tog oss en promenad på stranden. 

(null)

(null)

(null)

JÖSSES så varmt det var! 
Var inte så kaxigt att gå i värmen och i sanden. 
Har ju backarna upp sen till mig och trodde jag skulle få värmeslag. 
Var väldigt långsamma steg och så fort jag kom hem la jag mig raklång på sängen och klunkade vatten. 
Trodde jag skulle svimma hehe. 

(null)

(null)

Men efter lite vila och vätska så piggnade jag på mig och när Johan gick på lunch efter hans svenska jobb så åkte vi ner till min favorit Mays för en middag ihop. 
En perfekt vardagsmiddag och så gott!
Min favoritsoppa Tom yum gong. 

(null)

(null)

(null)

(null)

Ja, det var min dag det. 
Glöm inte att trycka på ❤️ och scrolla ner för fler inlägg. 
Vi hörs imorgon! 
#1 - - Anna K:

Älskar Happy Veggie! Fiiiin du blev i håret, oh la la

Svar: Tack. Att vi aldrig var där tillsammans och åt!
allenheim.blogg.se

#2 - - Therese:

JA verkligen så energigivande med våra samtal!! Vilken härlig stund hos frisören du fick, spännande att prata religioner och speciellt med en som kan mycket om buddhismen. Du blev supersnygg dessutom!!!
Mays, vilket ställe!! Ser ut att vara helt i min smak, längtar till jag ska äta där mer dig/er.
Puss

Svar: Självklart ska vi gå dit ❤️ som jag längtar
allenheim.blogg.se

Till top