Ljuvliga dagar i Ban Phe

Heeeeej

Nu kommer det ett inlägg helt utan bilder på valparna. 
Men det blir garanterat snart ett inlägg med fler bilder på valparna så misströsta inte ☺️

Livet i Ban Phe bjöd ju även på så mycket härligt!
Våra älskade vänner Therese med sin Hans var ju äntligen på plats igen i Ban Phe. 
För mig så är Therese så mycket vårt liv i Ban Phe. 
Vi har ju ändå gjort 2 gånger 5 månader tillsammans här och upplevt enormt mycket tillsammans. 
Nu när vi sågs igen i Ban Phe så var det så många minnen som svämmade över. 
Otroligt värdefullt. 
Speciellt värdefullt blir det ju för oss som är borta så länge och att ha någon som är så nära oss i vårt liv igen. 

Vi har spenderat i stort sett all ledig tid tillsammans och jag är så glad för det. 

En eftermiddag när männen slutat jobba så tog vi en eftermiddag på Barong resort. 

(null)

Tycker verkligen om det här stället. 
Det drivs av en fransman med fru och det är en otroligt avslappnad stämning här. 
Majoriteten av klientelet är fransmän och det är verkligen så gästvänligt här. 
Vi slog oss ner med vår nya favorit: Moscow Mule eller Moskva-Åsnan som vi kallar det ☺️

(null)

(null)

Beställde även in en charkbricka. 
Oj vilka smaker- inget vi är bortskämda med här i Thailand!

(null)

Slappade och badade sedan i timmar. 
Sån härlig eftermiddag!

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Kvällen avslutades sedan på Suan Sons takbar innan vi åt en god middag på stranden och på Cheers. 

(null)

Vår sista kväll i Ban Phe var vi så hembjudna till Therese och Hans på Safir. 
Jag gick dit med en extra bra känsla i kroppen då vi samma morgon varit med och räddat valparna. 
När vi kom så stod Therese och sjöng "bubbel på balkongen" med en flaska bubbel i handen. 
Så typiskt henne och som ni förstår så får jag alltid sådan bra energi av henne!

(null)

(null)

Middag åt vi sedan på Wangborn. 
Alltid lika bra där!

(null)

(null)

(null)

(null)

Kvällen avslutades sedan på deras altan igen med svenskt godis och massa musik. 
Underbar kväll!

(null)

Igår morse så ringde klockan tidigt och jag mötte upp Therese för en sista morgonpromenad. 
Vi gick förbi valparnas gamla ställe och det var så skönt att se en helt städad plats. 
Det enda som vittnade om det som hänt var Vet Vans lapp som hänger på trädstammen om att valparna är omhändertagna. 

Vi åt sedan en urgod frukost på Bite n Bike. 

(null)

(null)

(null)

Hem för att packa och sedan lagom till lunch kom så Therese och Hans hem till oss. 
En sista lunch på TDV innan det var dags att kramas hejdå. 

(null)

Jag avskyr avsked och det liksom bränner inombords. 
Tack vännen för detta jullov. 
Magiskt har det varit ❤️
Följ gärna Thereses blogg för mer Ban Pheuppdateringar HÄR

Så åkte vi så tillbaka till Koh Lanta och var hemma vid 23 igår. 
Då bytte jag ens inte om utan la mig för att sova direkt. 
Helt slut, varit intensiva och emotionella dagar. 

Idag så började skolan igen och Noah studsade upp. Känns så bra i föräldrahjärtat. 
Idag så blir det fokus på återhämtning och ikväll ska jag sätta mig och fixa allt praktiskt och alla betalningar till valparna. 

Hoppas ni får en bra start på veckan! 
#1 - - Thessresaa :

Jag blir rörd till tårar av ditt inlägg!! Ni är Ban Phe för oss oxå och nu är det tomt. Tur vi får främmande i på fredag. Kram

Till top