Söndag lika med vilodag

Heeej

Åh det här var verkligen en sån där söndag som andades ett sådant lugn- som söndagar ska vara. 
Sov till 09:30 idag och det var så välbehövligt!
Skippade promenad helt idag och vi hade några sköna timmar med bla lunch på Lazy Lodge, vila hemma och sedan kände jag för en massage på eftermiddagen. 

Jag är faktiskt rätt restriktiv med massage då det ibland blir mer jobbigt än härligt och att förklara alla restriktioner. 
Men nu så kände jag för att bara få vila hjärnan en timme och koppla av. 
Förra året så var vi några gånger på Anchan massage men blev aldrig nöjda. 
Till slut så gav vi upp och har inte varit där än. 
Idag så kände vi att nej nu ger vi stället en till chans. 
Det var covidår förra året och deras ursprungliga personal kan ha åkt någon annanstans. 
Det blir så dumt att döma ut ett ställe under denna otroligt speciella tid så mycket bättre  att ge det en till chans. 

(null)

Och vi blev inte besvikna. 
Massagen var topp tio. 
En sådan otroligt duktig tjej som visste precis vad hon gjorde och så lyhörd. 
Blev så nöjd så att jag bokade in ytterligare en tid med henne i veckan. 
Efter denna ljuvliga massage så drack vi varsin kopp thé- söndagslyx. 

(null)

Dagen rullade på och plötsligt så blev det tidig kväll. 
Promenerade ner från kullen för att möta upp Hanna med familj. 

(null)

Kolla våran stay, var en stor ceremoni häromdagen här. 
Offergåvor och utsmyckningar, fascinerande tycker jag. 

(null)

(null)

(null)

Vi åkte in till Saladan ikväll för middag tillsammans. 
Blev indiskt och WOW så gott!
Premiär för oss med indiskt här i Thailand och vi blev inte besvikna. 

(null)

(null)

Svårfotad mat men oerhört gott!
Helt ärligt bästa jag ätit på länge. 

(null)

(null)

(null)

Var inte mycket kvar på tallrikarna när vi var klara. 
Efter att jag tog denna bild var tallrikarna helt barskrapade. 

(null)

(null)

En bättre söndag helt klart. 
Mysigt att umgås så här med vår Thailandsfamilj. 
Det kravlösa hänget- hemma redan till 20. Helt perfekt. 
Och nu är det dags för att sova här hemna. 

Glöm inte att scrolla ner för fler inlägg och tryck gärna på ❤️
#1 - - Thessresaa :

Vad skulle man göra utan sin thaifamilj!?! Så underbart❤️ Hmm det indiska kanske jag ska ge en chans🙈 skönt att massagen var bra då kanske vi kan ta ngn där när jag kommer! Puss

Svar: Vi kan gå dit tillsammans de hade annan mat med. Och redan tänkt vi ska ta en duomassage ❤️
allenheim.blogg.se

Till top