Välkommen 1 januari

Heeeeej

Och en önskan om en riktigt bra start på detta nya år!
2023- helt otroligt vad åren går. 
Minns ni när det skulle bli år 2000 och hur oroliga så många var?
Kommer alla system hänga med i detta?
Men nu ska vi inte fastna i det förflutna utan blicka fram mot att helt nytt år som jag hoppas kommer bli ett riktigt bra år för oss alla. 

Här startade dagen rätt tidigt. 
Jag vaknade redan innan 07. 
Nu är ju Noahs bästa kompisar Joel och Felix här från Lanta och det är så mysigt. 
Så otroligt glad för Noahs skull. 
Tassade upp för att inte väcka tonåringarna och drack min kopp kaffe innan det var dags att starta igång dagen. 

Fick bli en promenad vid sjöarna som jag kallar det. 
Perfekt att promenera här. 

(null)

(null)

Tyvärr så hittade vi fyra övergivna hundvalpar här. 
Det skar i hjärtat att de ska vara här helt ensamma och jag kan inte bara gå härifrån utan att agera. 
Kontaktade omgående både Dog rescue och Vet Van i Ban Phe. 
Ingen kan göra allt men alla kan göra något. 
Nu är de inrapporterade och Vet Van kommer åka ut hit. 
Jag ska dit imorgon igen och kolla läget. 

Framåt lunch kom tonåringarna upp. 
Jag fixade lite näringsrik frukost ☺️
På riktigt- så mysigt att ha huset fullt. 

(null)

Grabbarna fick önska vad de ville göra och att åka soffa efter båt stod högst på önskelistan. Så vi begav oss mot Wong beach. 

(null)

(null)

(null)

Såg till att båten gick iväg som den skulle.

(null)

(null)

Och sedan promenerade jag och Johan till Bee happy för en sen lunch. 

(null)

Jag slog på stora trumman och beställde en ny rätt. 

(null)

Haha nejdå detta var Johans rätt. 
Ni behöver inte oroa er- ni vet vart ni har mig. 

(null)

När grabbarna åkt klart båt så kom även de och vi åt lunch allihopa innan det var dags att bege sig hemåt igen. 

(null)

Johan skjutsade in grabbgänget till Ban Phe då de ville strosa runt och shoppa. 
Vi åkte sedan för att möta upp Therese och Hans på Pearl Villa dit vi alla var inbjudna. 
Så mysigt- alltså kolla bussen!
Älskart.

(null)

(null)

(null)

(null)

Blev sedan en middag på Wangborn. 
Pizza- vad annars en nyårsdag ☺️

(null)

Och sedan åkte vi in för att hämta hem tonåringarna. 
Blev ingen shopping mer än att ha gått på Makro ☺️
Kolmörkt ute och så lugnt inne i Ban Phe. 

(null)

Nu har jag slagit mig ner på altanen och njuter av en soda och tända ljus. 

(null)

(null)

Måste säga att år 2023 startat riktigt riktigt bra!

Som sagt, Gott nytt år till er alla! 
#1 - - Thessresaa :

Så hemskt med valparna! Men bra av er att ringa efter hjälp, jag hade nog inte vetat var jag skulle ringa!

Till top