Magiska dagar på Öland

Hej från Öland!

Nu har vi det bra. 
Återförenade med "Thailandsfamiljen" och njuter av att upptäcka ett helt nytt ställe för oss- Öland. 
Wow så vackert och idylliskt det är här!
Men vi tar allt från början. 
Samåkte ner från Stockholm tillsammans med Kicki, Freddan och Charlie och det gick ändå väldigt snabbt ner. 
Kom fram vid 21 och bjöds då på en gigantisk plockbricka. 

Igår så vaknade jag upp här. 
Vi bor i en av Hanna och Lasses lägenheter på gångavstånd och jag drack morgonkaffet här och blickade hela tiden mot huset på tomten. 

(null)

(null)

Här bor det nämligen thai från Lanta och Thailand  som jobbar hos Hanna och Lasse på deras restaurang. 
Så otroligt fint att de ger tillbaka till thaien på detta sätt, beundransvärt tycker jag!

Sedan väntade det en fullspäckad dag. 
Började med frukost på café och sedan var det dags att se sig om. 
Jag ÄLSKAR att upptäcka nya platser!
Tog oss en promenad här i Byxelkrok. 

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Och sedan styrde vi bilen längst  ut på Norra Öland och hälsade på Långe Erik ☺️

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

For  så vidare för att kika in lite raukar. 
Nyp mig så vackert allt är!

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Och sedan så var det dags för höjdpunkten- lunch på Böda beach club. 
Hanna och Lasses restaurang som vi hört så mycket om!
Wow wow wow så fint och vilket läge!
Så kul att se, lunchen var urgod och kul att träffa bekanta ansikten från Thailand och äntligen fick jag även träffa thailändarna. 

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Nöjda for vi så hemåt och sedan vankades något som jag verkligen sett fram emot!
Bastu på stranden. 
Hur idylliskt?
När jag var i Thailand skickade Hanna bilder på detta och detta var verkligen något som jag förknippade med en svensk sommardröm och nu blev den sann. 

(null)

(null)

Vi slog oss ner i de medhavda solstolarna och njöt av bubblor och barnen/tonåringarna badade i det iskalla havet. 

(null)

(null)

(null)

Det var faktiskt så varmt i solen att bastun var kanske överflödig men bastade för att jag ändå längtat så!
Och jag är en ordentlig badkruka, men nog kan jag inte lämna Öland utan ett dopp!

(null)

Ett mycket snabbt sådant men när jag kom upp sa Noah: du doppade ju inte håret?
Ner igen! 
Nu har jag badat Woop Woop!
Tror faktiskt det kan ha varit ynka 13 grader. 

(null)

När vi kände oss nöjda så var det dags att bege sig hemåt och svira om inför kvällen. 
Jag fick skjuts ända till dörrrn då jag inte kan gå obegränsat och kände av dagens gående. 
Så kul att åka så här! 

(null)

(null)

Middag blev sedan hemma hos Hanna och Lasse. 
Grillat, oj så gott!
Våra Thailabdsvänner Emma och Anders kom också och var med- så kul att ses igen!

(null)

(null)

(null)

(null)

Efteråt blev grillad hund. Nejdå nu skojar jag ☺️

Hur gott med svensk färskpotatis?
Jag hade kunnat äta bara det med en klick smör. 
Mumma för denna gumma!

(null)

Nu sitter jag och dricker mitt morgonkaffe. 
Älskar att Hanna fixat kaffe till vårt boende med orden: vet hur viktig den stunden är för dig Stina. 
Det är sån vänskap det. 
Ska dricka upp min kopp och sedan promenera ner till övriga. 
Känns så bra att vi har hela denna dag framför oss- lycklig i hela själen. 

Glöm inte att trycka på ❤️ eller en kommentar då blir jag extra glad. 

Ha en fin fredag! 
#1 - - Pia:

Wow, vilket härligt ställe ni hamnat på, allt ser så mysigt ut. Öland är verkligen ett fantastiskt ställe. Ha det fortsatt bra kram❤️

#2 - - Susanne:

Hej,
Ja, visst är Öland härligt. Det är så fint med alla väderkvarnar och långa fina stränder. Det är nästan som att komma utomlands.
Ha en fortsatt fin helg!

Till top