Från Thailand till Mexico

Heeeeej

Här har dagen verkligen gått i ett!
Morgonen storhandlade vi och fixade ärenden. 
Eftersom Johan ska resa bort så är det skönt att få hjälp med tyngre grejer som måste inhandlas. 
I min  handling så ingick det även en tur till blomsteraffären. 
Åh vad jag tycker om att strosa runt här och se om det kommit in något nytt!
Det hade det idag. 
Får det lov att vara lite cannabisplantor? 
Kanske något att ha i rabatten?

(null)

(null)

Inget sådant inköp för min del- jag drogs istället till alla färgglada blommor. 

(null)

Blev lite smått och gott, visar det alldeles strax. 
Jag hade min träning med Amelia 10:45 och innan det så testade jag denna proteinshake från 7/11. 
Det blir för tungt i magen med frukost innan träning tycker jag men något måste ju in i kroppen så jag orkar. 

(null)

Tror faktiskt den funkade bra för Amelia sa att jag hade en riktigt bra energi idag!
KUL!

Blev en lite extra lyxig lunch efter träningen. 
Så brukar det inte se ut men vi ville mysa till det lite extra idag. 
Blev lunch på Colibri som ligger här på Long beach där vi bor. 
Riktigt bra franskägd restaurang. 
Den här chevresalladen var MAGISK. 
Så, så gott med ost!!
Mmmmmmmmmnmmmm!

(null)

(null)

Jag är så förtjust i dessa vackra fönster som jag ser på en hel del ställen här i Thailand. 
Otroligt fint med färgerna. 

(null)

Sedan hem lagom tills Noah slutade skolan och då hade vår dryckesleverans kommit. 
Perfekt att få hemkörning från affären. 

(null)

Fixade lite fint med de nyinköpta blommorna. 
Gör så mycket med blommor!

(null)

(null)

Det här hjärtat tyckte jag var så sött. 

(null)

(null)

Och dessa blommor brukar jag ha hemma på altanen på sommaren. 
Doftar Sverige tycker jag!

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Ja, och så vid 16 så kom så taxin och hämtade Johan ❤️

(null)

(null)

Nu åker Johan för jobb i Mexico!
Jag avundas inte denna flygresa. 
Flyg Krabi-Bangkok-Tokyo-San Fransisco-Mexico City. 
Sedan är det tolv timmars tidsskillnad Thailand-Mexico och täckningen kommer inte alltid vara den bästa så vi kommer tyvärr nog inte höras så mycket. 
Men vi får göra som vi gjorde när han var i Sverige hela sep, skicka filmer till varandra så ser man när man ser det. 
Blir levande på ett helt annat sätt då och så har jag den mesta kontakten med mina närmsta vänner i Sverige. 
Alltid så jobbigt med avsked…

(null)

Och tyvärr kommer mina katastroftankar och jag oroar mig. 
Först kommer jag oroa mig för alla flyg eftersom jag själv är flygrädd. 
När det är gjort så kommer nästa oro och det är att kartellen ska kidnappa Johan. 
Ja ja ni får tycka jag är en hönsfru ☺️
Min oro växte ju lite när Johan tog av sig sitt silverhalsband och lämnade här hemma. 
"De har sagt att vi inte ska ha några smycken med oss" 
😳

Satt ute på altanen med en soda och såg solen gå ner. 
Tröttnar aldrig på hur färgerna på himlen ändras!

(null)

(null)

(null)

(null)

Nu ska jag invänta att Johan landar i Bangkok så vi hinner ringas innan det är dags att göra kväll. 

Hoppas ni alla har en fin lillördag! 
#1 - - Thessresaa :

Wow vad fina blommor ni fixade, supermysigt! Förstår verkligen din längtan och oro, men som du säger filmklipp är verkligen toppen. Att få vakna till ett klipp från mannen är ju underbart. Puss o kram

Svar: Visst var de fina. Ja du vet ju hur det är att ha mannen på andra sidan jordklotet ❤️
allenheim.blogg.se

#2 - - Susanne:

Hej,

Vilka fina blommor! Det får en att längta till sommaren.
Oj, vilken lång flygresa. Ja, jag brukar också oroa mig när nära och kära ska ut och flyga. Men det är väl för att jag precis som du är flygrädd. Då får man försöka tänka att flyget är det säkraste färdsättet. Visst är det konstigt att man aldrig är rädd att åka tåg, fast man far fram i hög fart utan att sitta fastspänd?



Till top