Middag med guldkant

Heeeej

Hoppas ni alla njuter helgen!
Min fredag hade en extra guldkant på middagen. 
Ingen tonfisk på burk precis. ☺️
Jag mötte upp Amelia för en drink på Cast away nere på Long beach. 
Cast Away har verkligen blivit lite av vår kvarterskrog denna säsong. 
Så trevligt med promenadavstånd och det är oerhört mysigt att sitta nere vid havet och känna brisen från havet. 

(null)

(null)

Lite suddig bild men det beror på att mobilen och dess lins alltid är fuktig iom värmen  och glömmer jag att torka innan jag tar bilder blir det minst sagt lite dassig bild. 
Nu är det sommar i Thailand och mars till maj är den heta säsongen. 
Det märks kan jag lova. 
Det är supertorrt i marken och gräsmattorna är helt bruna. Kan inte minnas när jag kände regndroppar senast. 
Tidigare brukar det ju bli svalare framåt kvällen men icke.
Alla jag pratar med säger att så här varmt var det inte förra året och jag är benägen att hålla med. 
Jag dricker litervis av soda varje dag haha. 
Haha nu blev det en utläggning kring dassiga bilder. 
Åter till min fredag. 

En drink på Cast away blev det. 
Så mysigt.

(null)

(null)

Ni har säkert hängt med att Amelia är min PT men vi har även utvecklat en sådan fin vänskap. 
När vi ses privat snackar vi typ ingen träning utan annat vilket är skönt faktiskt. 
Hon betyder massa för mig. 
Middag fick bli på ett helt annat ställe, Kindee. 
Här har jag varit en gång förut och det är lite mer lyx med en asiatisk touch. 

(null)

Jag gillar ändå att det är hyffsat laid back trots lyxet och jättemysig trädgård som man sitter i. 
Jag klarar inte riktigt av fancy pancyställen. 

(null)

URGOD MIDDAG!
Vi tog två rätter var och jag tog fisk på risotto och sedan vegetarisk gnocchi. 
Det var så MUMS.
Jag blev proppmätt så Amelia fick äta upp mina rester. 
Hon har helt klart en helt annan förbränning än jag ☺️

(null)

(null)

(null)

(null)

Proppmätta så tackade vi så för oss och rullade hemåt. 

(null)

Stannade på 7/11 på vägen hem då Noah skickat en lista på allt fredagsgotta han önskat. 
Var hemma redan 20:00 vilket var alldeles lagom. 
Tände mina ljus och satte mig på altanen med en soda. 
Facetimade med Johan och chattade med vännerna hemma i Sverige. 

(null)

En lugn och skön fredag. 
Nu har jag precis druckit morgonkaffet och funderar på min morgonpromenad. 
Om jag ska gå ner till havet och gå där eller köra backträning här på Garden Hill. 
Återkommer ☺️
Till top