Same same but different

Heeeej

Denna söndag var jag redan uppe vid 07- samma tid som Noah gick och la sig (!) då han suttit vaken hela natten och spelat med vännerna i Sverige. 
Helt okej för mig det, han var helt knäpptyst så jag har sovit ändå och tycker det är kul att han får ha roligt med vännerna hemma. 

Vaknade dock upp liiiite låg. 
Drack mitt kaffe och gick min promenad men lågheten hängde över mig och jag vet exakt vad den berodde på. 
Avståndet och tidsskillnaden till Johan och jag visste att han nu skulle bege sig mot landsbygden och flyga inrikes. 
Tyvärr kommer mina katastroftankar direkt och det går liksom inte att stoppa. 
I och med tidsskillnaden och dålig täckning så kunde jag inte heller kolla hur det gick. 
Men om sanningen ska fram så klickade jag in mig både en och två gånger och kanske trettio gånger på nyheterna ☺️

Skingrade tankarna med en moppeutflykt! 
Jag och Jessica åkte till Kantiang bay, just här har jag aldrig varit och jag älskar ju att kolla in ställen som är nya för mig. 
Började med en lunch på Same same but different. 
Började med en kokosnöt. 
Vet ni det är först denna resa som jag lärt mig tycka om kokosnöt. Förut gillade jag det inte alls men nu ÄLSKAR jag det. 
Så nyttigt också! 

(null)

(null)

Och sedan en hederlig stekt ris till det. 

(null)

(null)

Och så ringde Johan!
Blev så glad över ett livstecken. 
Så skönt att all oro bara rann av mig. 
Trots att Johan minsann berättade hur de fått åka i en säkerhetskortege till sitt boende med män som vaktade i bilen med vapen redo…..och att de kommer vara med under resan.  
Om någon undrar vad det är Johan gör i Mexico så jobbar ju Johan även för The hunger projekt som gör olika insatser världen över och nu är de i Mexico för att kolla in deras olika projekt där. 

(null)

Efter snack med Johan och så lunch i magen så blev det ett långt bad. 
Så fin strand och det var LJUVLIGT i vattnet!

(null)

(null)

(null)

(null)

Blev verkligen härliga timmar innan det så var dags att bege sig hemåt. 
Verkligen kul att se något annat!

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Blev avsläppt sedan nedanför vår långa backe då jag ville gå backen hem och få lite extra rörelse.
Plötsligt stannade det en bil och en västerländsk kvinna undrade om jag ville få skjuts hem. 
Alltid så vänliga och hjälpsamma människor här, självklart thaien men även västerlänningar ❤️
Blev verkligen så glad över denna lilla gest men sa att jag vill röra på mig. 

(null)

(null)

Väl hemma så drack jag mängder med soda på altanen. 
Är så varmt så all vätska behövs!

(null)

Fixade sedan lite skönhetsfix…

(null)

Och så ringde min Hanna!
Alltid lika härligt att få det dagliga samtalet och framförallt TRAMSA. 

(null)

Så kom så skymningen..

(null)

Och jag beställde hem middag till mig och Noah från Colibri. 
Så smidigt att få maten levererad- underlättar massa!

(null)

Colibri betyder alltid västerländsk mat och efter önskemål så blev det pizza. 

(null)

Ja- det var söndagen det. 
Nu dags att säga tack och hej till denna helg som gick väldigt fort ändå. 

Sov gott
#1 - - Pia:

Så härligt att ni har ett bra nätverk och att det finns vänner att umgås med, blir ju lite orolig både för er som är kvar i Thailand och för Johan som är i Mexico, när ni inte är tillsammans. Underbara bilder som vanligt. Kram till er❤️

#2 - - Mikaela :

Vilka fina bilder!

Svar: Stort tack!
allenheim.blogg.se

Till top