Sista dagen i Bangkok

Heeeeej

Här startade denna dag i Bangkok med en liten förmiddagsutflykt. 
Jag ville så gärna besöka Lumpini park och kika in varanerna som lever där. 
Hanna och hennes söner hakade med mig. 
Så fort vi kom dit så såg vi den första varanen. 

(null)

Och sedan en till…

(null)

Och sedan denna lille sötnosen…

(null)

Och ja vart vi än kikade så såg vi en ny varan. 

(null)

Promenerade sakta genom parken- många stopp blev det. 
Jag är ju så fascinerad av dessa djur och tycker de är så fina!

(null)

(null)

Så mysigt att se alla olika storlekar också!

(null)

Skön park att strosa i- mysig miljö. 
Tack vare alla träd så fläktade det vilket gjorde det hyffsat behagligt att promenera, 

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Bonus var att vi fick se en liten sköldpadda innan vi så kände oss nöjda med denna utflykt. 

(null)

Tog en taxi och mötte upp övriga familjen som var i Central world. 
Blev lunch på ett italienskt ställe. 
Coolt ställe med häftiga detaljer och min burratapizza var ju helt magisk!

(null)

(null)

(null)

(null)

Och sedan fick kidsen köra lite lazergame igen vilket de tyckte var så kul!

(null)

Och sedan tog jag och grabbarna en TukTuk till Hanna och Lasses hotell för att ta det lite lugnt medans övriga ville shoppa. 

(null)

Lite skillnad på hotell och hotell ☺️

(null)

Avslutade sedan vår underbara vistelse med ett sista häng med Hanna och familjen innan det blev kramkalas och vår taxi kom. 
Vi mot Lanta och de flyger sent ikväll till Sverige. 
Det känns i hjärtat men jag försöker tänka på hur tacksam jag är över att på "äldre dar" fått en sådan god vän och en hel underbar familj på köpet. 
Så härligt att även Noah älskar att umgås med hela familjen och ja även Johan såklart. 
Tacksamheten är stor. 

Nu har vi landat i Krabi och sitter i taxin på väg till Lanta. 
Vilken underbar vecka vi fick ihop!
Så många nya minnen som skapats ❤️

Glöm inte att scrolla ner för inlägget om hur vi hade det igår och tryck gärna på hjärtat. 
#1 - - Thessresaa:

Åå så häftigt med alla varaner!! Som du vet är det en dröm för mig att få se en i verkliga livet!
Ni fick verkligen ngr fantastiska dygn tillsammans innan de far hem mot Sverige! Så lyckat!
Stor lycka i livet är när man upptäcker o finner nya vänskaper som känns så Sanna och äkta, man kan vara sig själv till 100% och verkligen prata om allt.
Njut nu av helgen. Här blir det full fart. I morgon aw med kompisar på restaurang och på lördag mellofest i Örebro. Puss o kram

Svar: Jag ser till att uppfylla din dröm med varaner. Som jag längtar efter dig nu! ❤️
allenheim.blogg.se

Till top