Acklimisering i Stockholm

Hej och hallå! 

Så har vi så lämnat Gävle och är nu i Stockholm men mer om det alldeles strax!

Vi kollar först på de bilder som fastnade i mobilen. 
I förrgår så sken solen och vi var ute mycket i trädgården. 
Min pappa med hund kom och hälsade på och vi började med att hänga ute i trädgården i väntan på maten. 

(null)

(null)

(null)

(null)

Middag blev lite tema Sverige med sådant som vi förknippar med svensk mat. 
Supergod lax, potatis, romsås, gräddfil med gräslök, sill, ägghalvor och köttbullar. 
Lite jul, påsk och midsommar helt enkelt ☺️
Min svägerska hade fixat så fint och plockat syrener. 
Finns få saker som doftar så mycket svensk försommar som syrener tycker jag. 

(null)

Maten var så god och jag önskade jag kunde äta mer men det var totalt maghaveri på mig. 
Tror kroppen inte riktigt hänger med i svängarna och undrar vart alla soppor och chili tog vägen ☺️

(null)

(null)

(null)

Blev i alla fall en supermysig eftermiddag och kväll. 
Så fint att vara med familjen igen. 
Igår togs inte en endaste bild men det blev en hemmadag med familjen och sedan tog jag och Noah tåget till Stockholm och mötte upp Johan som redan var här på jobb. 
Måste säga att det var överraskande billigt att åka tåg!
128 spänn gick det på för både mig och Noah och Noahs biljett kostade bara 5 kronor!
Tänkte att något måste ha blivit fel men icke. 
Så nu ska jag åka tåg hela sommaren haha. 

Skjutsade ut Noah till Tullinge och han fick träffa sina kompisar efter 9 månader och äta sin efterlängtade kebabpizza ❤️
Även jag och Johan tog en pizza på vägen tillbaka. 
Haha tack sa magen ☺️

(null)

Är så glad och tacksam över att vi kunde mellanlanda i Gävle några dagar. 
Det blev en skön start. 
Nu är vi som sagt i Stockholm och hyr ett tillfälligt boende på Gullmarsplan i väntan på nästa boende som vi får tillgång till i mitten på juni. 
Oj oj oj nu snurrar det i huvudet. 
Hela natten har jag hört sirener och diverse (o)ljud. 
Lite skillnad på att höra syrsor och geckoooo på natten. 
Känns nästan som om jag har fått torgskräck haha. 

Dagen började faktiskt inte alls bra. 
När vi packade upp så upptäcktes det att en väska försvunnit.
Den mest värdefulla väskan också, nämligen en kabinväska med Noahs PS5 och en sådan är inte billig. 
Johan letade igenom bilen vi fått låna, backade bandet och gick igenom hur vi rest Arlanda-Gävle och vart denna väska kan ha försvunnit. 
Just denna väska var mitt ansvarsområde och jag kunde inte begripa vart denna kan ha försvunnit utan att jag märkt det. 
Bad familjen leta igenom huset i Gävle utan resultat. 
Min bror gick till hittegods i Gävle men lönlöst. 
Jag hörde av mig till Arlanda och SJ och scannade diverse facebookgrupper ifall någon hittat väskan. 
Bankomatkortet som var kopplat till tv-spelet spärrades. 
En väldigt uppgiven stämning här hemma. 
Efter några timmar sa jag till Johan att nä nu går vi ner till bilen igen. 
Ingen idé! Sa Johan, jag har kikat där grundligt och bilen är ju en superliten bil så där kan den inte ligga osedd. 
Men jag tvingade med honom och resten är historia. 

(null)

För vad dolde sig i bakluckan längst ner på ett bra ställe?
Jo väskan!!!
Jag bara tittade på Johan och sa: du är ju helt bränd i huvudet!!
Haha sen vek vi oss av skratt. 
Vilket enormt resursslöseri vi sysslat med idag!
Hörde av mig till familjen och min lillebror skrev att hela vår familj är som pappan i Sune och att vi skulle kunna bli en humorfilm. 
Vet ni jag tror han har rätt ☺️
Nåja, skönt att denna historia slutade lyckligt.

Det var en liten uppdate från mig. 
Vi hörs snart igen!
Hoppas ni har en fin vecka och glöm inte att trycka på ❤️ 


#1 - - Johanna :

Himla nyfiken på eran sommar här i Sverige. Vad har ni för planer ? Åker ni ner efter sommaren igen ? Sålde/sa ni upp ert boende inför er senaste longstay ? Ni kanske skrivit om detta tidigare, har missat det isf 😁 kul att du fortsätter bloggandet, hur känns det på riktigt mentalt att vara tillbaks ?

Svar: Det är dubbla känslor. Det blir sådan omställning som inte är helt positiv. Vet av erfarenhet att det tar ett tag att ställa om. Ja vi sålde av fastighet, bil och sedan uthyrning för att få ihop allt ❤️
allenheim.blogg.se

#2 - - Roger johansson :

Jag är med nyfiken precis som Johanna 😁

Svar: Det kommer det kommer ☺️
allenheim.blogg.se

#3 - - Thessresaa:

Jag skrattade lika mycket igen åt episoden med väskan!!! Alltså så underbart!
Så underbart det var att få prata med dig, hoppas du får en toppendag i morgon o en fin helg! O du, vi ses snart ❤️❤️

Svar: Haha ja du kan ju se Johan framför dig. Som jag längtar! ❤️
allenheim.blogg.se

#4 - - Johanna :

Förstår att det inte bara är positivt, jag kan ha ångest när vi kommer hem efter 2 veckors semester så kan bara tänka mig efter så lång tid . Bävar lite redan nu för hur det ska bli när vi kommer hem då har jag dessutom varit föräldraledig i 1,5 år....men jag älskar mitt jobb och ska bli fantastiskt art få komma tillbaka till alla elever igen. Men det tar vi då 😁
Wow så häftigt att ni vågade sälja av allt ! 🤩

Svar: Ser nu att jag skrev väldigt slarvigt. Sålde en fastighet, sommarstuga men hyr ut huset. Sålde även bil och annat överflödigt.
Ja samhället är så pass annorlunda än Thailand, reagerar direkt på stressen här. Jag tror ni direkt kommer planera nästa longstay när ni kommer hem 😉
allenheim.blogg.se

Till top