Loy Krathong i Thailand

Hej på er

Dagarna här rusar fram. 
Tyvärr så är vädret inte på vår sida och det har regnat ända sedan Camilla kom. 
Så trist men igår sa vi att inget blir bättre av att hänga läpp utan det är bara att leva på ändå och göra saker. 
Mer jag som vill visa Camilla allt här med vita stränder, turkost hav- ja ni vet!

Efter morgonbestyren och träning så fick det bli lunch på Ginas, verkligen blivit en favorit här på Long beach. 

(null)

(null)

Vi strosade sedan en sväng ner på själva Long beach. 
Ändå vackert trots gråa moln. 

(null)

(null)

Och sedan gick vi hem och gjorde lite mysigt på altanen med svenskt godis ☺️

(null)

Det slog solnedgångstid och äntligen så skingrade sig regnet så jag fick visa solnedgången. 
Vi fick sällskap av Hanna och Lasse på Cast away. 
Ännu en favorit som jag ville visa. 
Ja Janna och Lasse visar jag gärna också haha. 

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Vi gick sedan i samlad trupp för en middag på Mays kitchen och grillat. 
Mums!

(null)

(null)

Och sedan gick vi förbi parken för att titta på alla festligheter då det är den stora högtiden Loy Krathong. 
Jag har firat den några gånger nu och den är så vacker tycker jag. 

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Pojkarnas krathonger som de gjort i skolan släpptes dock i poolen hemma. 
Det tackar havet för. 

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

En bättre måndag helt klart!
Väl hemma så kom grabbarna hem också från sin långhelg i Bangkok och Ban Phe. 
Och jag och Camilla drar iväg om två timmar för lite äventyr. 
Det kommer i nästa inlägg ☺️

Ha en underbar vecka! 
#1 - - Erika:

Vilken otur med vädret! Nyfiken på vad ni ska iväg på för nåt äventyr 😍 Här hemma har vi säkert fått iaf 20 cm snö ❄️ Men jag är nyopererad så jag ligger i soffan och äter praliner och längtar efter värmen i Thailand 😂🏜

Svar: Krya på dig 🤩
allenheim.blogg.se

#2 - - Susanne:

Hej!

Detsamma till er! Vi håller tummarna att solen kommer till er. Här hemma vräker snön ner och mer ska det komma.
Spännande och se vad ni hittar på.
Ha det riktigt bra!

Svar: Brorsan skickade bilder från Gävle. Halka inte nu Susanne 🤪
allenheim.blogg.se

#3 - - Johanna :

Så himla typiskt med vädret , hoppas det vänder snart . Kan säga att loy krathong firadet syntes på stranden dagen efter......väldigt skräpigt på morgonen men städades upp fort . Men mycket flyter väl fortfarande omkring , nackdelen med ett sånt firande även om der va himla spännande och mysigt att uppleva 🤩 hoppas får det fint nu 🩷

Svar: Ja otroligt typiskt. Det gör mig faktiskt så besviken. Ja här var det stora kampanjer att krathongerna måste vara nedbrytningsbara. Hemskt hur skräpigt det blir. Tack och lov såg jag ingen släppa upp lyktor iaf. Tack ❤️
allenheim.blogg.se

#4 - - Susanne:

Hej!
Jodå, tror du inte att jag åkte omkull idag fast jag hade broddar. Men ingen fara. Jag landade mjukt på rumpan haha. Tur man inte är benskör. Förra året ramlade jag med hela tyngden på armen därför gick det så illa.
Håller tummarna att ni får bättre väder. Huvudsaken det inte regnar för man kan ju bada och vara på stranden ändå.

Till top