The Reef Koh Kradan

Vilken otrolig förmån att få uppleva det som jag upplever exakt nu. 
Nu har jag det allt bra. 
När min svägerska bokade resan till Thailand så bestämde vi att vi även skulle göra en liten resa på resan så att säga. 
Jag funderade länge- tycker det är svårt då Koh Lanta i sig är så pass vackert men det ligger ju flera paradisöar på lagom avstånd från Lanta. 
Jag fick tips om Koh Kradan och The Reef och det måste jag säga var ett otroligt bra tips. 
Vi tog en speedbåt ut hit och det tog cirka 1,5 timme. 
Fick vårt rum direkt- så rent och fräscht och så härligt med utomhusdusch!

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Nöjda med rummet gick vi så till hotellets restaurang för lunch. 

(null)

(null)

Vi gillade det vi såg och plötsligt så tittade solen fram så det blev en lat eftermiddag i solstolen. 
Äntligen fick Camilla uppleva solstol och bad i havet ☺️

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Tog oss sedan en liten promenad till den lilla affären på ön för att köpa drickor och chips. 

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Och sedan så kom det en riktig höjdpunkt. 
Camilla hade köpt med sig en flaska champagne från Sverige. 
Denna skulle poppas nu och det till denna vy. 
OSLAGBART!

(null)

(null)

(null)

Det började närma sig solnedgång och vi fick tips om att gå en bit genom djungeln för att nå andra sidan ön där solnedgången är. 
Jättespännande att gå här tycker jag!
Alla ljud! Älskar det! 

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

När vi kom fram möttes vi av spöregn men vi hoppade i havet och sedan klarnade det upp. 
En sån där stund som åker rakt in på minnesbanken!

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Middag blev sedan vägg i vägg till vårt hotell. 
Italienskt. 

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Somnade mätt och belåten och tacksam. 
Tog oss en liten sovmorgon idag och idag så bubblar det liksom i kroppen av lyckokänslor. 
Har precis avnjutit mitt kaffe och nu har vi delat upp oss i väntan på hur vädret blir så vi vet vad vi ska göra. 
Camilla ligger och läser och jag uppdaterar här. 

(null)

(null)

(null)

Det får nog bli snorkling om en stund. 
Så skönt att vi har ännu ett dygn att se fram emot här!
Kan verkligen varmt rekommendera att åka hit. 
Det är ett sådant harmoniskt lugn och lunk och alla går omkring i badkläder och saronger. 
Otroligt skönt!

Ha en fin lillördag! 
#1 - - Thessresaa:

Wow vilket ställe!! Perfekt när man bara vill ha det lugnt och inte en massa jäkt och stress! Modigt av er att traska genom djungeln!
Sitter här och äter min frukost, ute är det -5 och snön vräker ner utanför mitt fönster! Vilka kontraster ändå!
Ha en fin onsdag på ön! Puss o kram

#2 - - Susanne:

Hej!

Dit vill jag åka nästa gång om jag kommer iväg till Thailand. Så mysigt!
Utedusch är så mysigt. Några gånger har vi bott där det varit utedusch och jag tycker det är så härligt. Jag gillar sådana där lugna ställen där man kan kan gå runt i badkläder och sarong.
Aldrig fel med Champagne och till den utsikten!
Ja, här vräker snön ner även idag så njut av värmen.
Ha det fortsatt gott!

#3 - - Cia:

Wow, vilka underbara bilder och vilket härligt ställe !
Skönt att bara få vara och ta det lite som det kommer !
Njut och ha det så mysigt !

Till top