Lite torka

Det blev visst lite bloggtorka här

Är inne i en liten fas där det helt enkelt känns lite småtrist att skriva här. 
Eller mer; hur kan det ens vara intressant att följa livet här? 
Det känns ibland som om jag bara postar samma saker ☺️
Supertacksam dock över er som faktiskt klickar er in här! 
Sedan tror jag min lilla bloggtorka beror på att min lånemobil inte är så bekväm att skriva på och tråkigt med sämre kvalité på bilder osv. 
I-landsproblem jag vet!

Nåja. 
Vad har då hamnat i kamerarullen?
Jo. Även vi har kollat på Love is blind. 
Riktigt kul faktiskt. 
Kände mig så svensk igår när jag hällde upp dessa i en skål och plöjde serien som alla svenskar snackar om. 

(null)

Dock så följer jag kanske inte strömmen med vilken favorit man har. 
Min blev Sergio- så underhållande med hans filterlöshet och gapskratt. 

(null)

Imorse blev det den vanliga träningsrundan i kvarteret. 

(null)

Surrade en stund med vår personal som höll på och donade med detta. 

(null)

Senaste dagarna har grannarna haft besök av apor som gjort inbrott och även badat i områdets vattencisterner
Det måste självklart åtgärdas så de fixade för fullt. 
Ja- nog märks det att vi bor i tropikerna med alla djur. 
Det är apor och häromdagen fångades det på bild när en pytonorm simmade nere vid vår strand Long beach. 
Och igår kväll när jag skulle gå på toa så kände jag mig iakttagen och på toagolvet så satt det en stor padda och glodde. 
Ni förstår ju att vardagen ändå blir mer exotisk här ☺️

Idag så har jag även varit på en skön massage. 

(null)

 Bredvid massagen ligger posten. 
Alltid organiserat kaos här ha ha. 

(null)

Ja- det var väl det lilla jag hade att bjuda på. 
Vi var nyss och hämtade min mobil som de nu lagat. 
Det var tydligen ett displayfel som inte är helt ovanligt på IPhone 13 PRO Max. 
Nu är den i alla fall lagad och jag kommer tack och lov åt allt. 
Så nu hoppas jag att bloggsuget kommer tillbaka. 

Men kommentera gärna om det är något särskilt ni vill läsa om!

Kram
#1 - - Thessresaa:

Har saknat dina inlägg denna vecka!! Man blir verklogen härdad med alla djur! Dock har jag svårt för ormar! Minns den gången en svart orm kom in på vår altan!!!
Skönt att mobilen är lagad! Vi ses snart! Puss

Svar: En svart orm? Nu underdriver du 😂 det var väl dessutom en kobra ha ha.
Jag saknar DINA inlägg! ❤️
allenheim.blogg.se

#2 - - Susanne:

Hej!
Visst är det tråkigt när mobiler och datorer krånglar. jag lyckades dra ner min laptop i golvet för ett tag sedan. Då försvann bilden på skärmen. Men på något märkligt sätt så kom den till slut tillbaka men jag törs inte fälla ihop den haha. Har inte lust att köpa en ny dator då jag nyss köpt en ny Iphone.
Jag förstår om det blir bloggtorka ibland. Jag kan sitta här och fundera på vad jag ska skriva i kommentarerna och då är det bara några rader. Tycker du gör ett fantastiskt arbete med alla dina inlägg.
Ha det gott! Kram!

Svar: Riktigt trist! Blev lite jobbigt att inte komma åt BankID. Svårt att fixa härifrån men nu är det ju löst💓 vilken iPhone köpte du? Funderar på om jag ändå ska investera i en ny om detta nu är ett ”vanligt” fel på denna modell. Tonåringen tycker jag skyller på detta för att få en ny mobil ha ha.
Tack. Tycker du är grym på att kommentera och alla härliga anekdoter! Ha en fin helg ❤️
allenheim.blogg.se

#3 - - Susanne:

Hej igen!
Jag köpte en Iphone 14. Hade tidigare en Iphone SE som jag köpte 2017, så du förstår vilken skillnad det blev för mig. En helt ny värld haha! Jag har varit så nöjd med min gamla och den har aldrig krånglat. Nu på slutet laddade den ur batteri så fort det var lite kallt ute så då fick det bli en ny. Jag valde mellan en Iphone 13 och en Iphone 14 men tänkte att 14 är ju lite nyare och med tanke på hur länge jag har den. Jag är jättenöjd med det valet.
ja, tänk så beroende man blir av telefonen . Precis som du säger är det ett elände när man inte har sitt bank id. Man blir så låst och kan inte göra något.
I helgen kommer barnbarnen och sover över så här kommer det att bli full fart. Ska bli så roligt. Få se vad vi ska hitta på. Önskar att snön legat kvar då har vi kunnat ut och åka spark men här är bara isigt.
Önskar er en fin helg!

Svar: Då förstår jag det blev skillnad!
Funderar på om jag ändå ska investera i en ny. Vill inte ha mer krångel.
Vi ska till KL nästa helg så ska försöka hitta en Applebutik då.
Vad mysigt med besök av barnbarnen! Då förstår jag det blir full rulle ha ha
allenheim.blogg.se

#4 - - Lina:

Hej! Jag gillar verkligen att läsa dina inlägg och drömma mig tillbaka till Thailand 🥰 jag tycker det skulle vara intressant med ett inlägg hur ni och andra gör rent praktiskt för att kunna spendera stora delar av året i Thailand 😃 är så sugen själv 😅😍 kram och tack för en mysig blogg ❤️

Svar: Tack snälla för en fin kommentar ❤️ bra tanke. Kan svara lite även här och det har krävts mkt uppoffringar. Skalat av mkt av det materiella och minskat kostnaderna. Man kommer rätt långt med att se över sitt liv och vad man egentligen lägger pengar på. Det är ju det ekonomiska men sedan har vi ju ändrat tankesättet på mkt. Jag bor hellre enkelt än i ett flott hus som inte gör mig lycklig. Hm svårt att hålla mig kort ha ha. Men en jättebra kommentar och jag ska fundera lite över hur ett sådant inlägg skulle se ut. Kram
Ps hittade nu detta inlägg jag skrivit: http://allenheim.blogg.se/2022/april/att-forverkliga-en-longstay.html
allenheim.blogg.se

Till top