Den perfekta lördagen

Hej på er

Hoppas helgen har varit bra. 
Sitter just nu och dricker mitt morgonkaffe och lyssnar på fågelungarna i vårt bo som nu försiktigt börjat kunnat kvittra. 

(null)

(null)

Ett sådant mysigt ljud tycker jag och vi är löjligt begeistrade av vår fågelfamilj ❤️

Från morgonkaffe och fåglar till gårdagen.
Igår så var det barnens dag i Thailand och det är ju verkligen jättestort. 
Men det var jag aldrig på men inväntade min vän Caroline som jobbade där med skolan och när hon var klar så hämtade hon mig och vi susade iväg mot Klong Nin. 

En sådan varm och vacker dag- kolla så fint det blommar utanför oss. 

(null)

 Det blev lunch på för mig ett nytt ställe- Sweet soul. 

(null)

(null)

Blev så glad när jag såg deras vegetariska meny. 
Och så mysigt det var här- så otroligt go thaipersonal och relaxig atmosfär. 
Hit kommer jag definitivt igen. 

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Så mysigt att få träffa Caroline igen- det hinner alltid gå så länge mellan våra träffar men det ska det nu bli ändring på. 
En riktigt bra start på denna lördag!

Och den braiga lördagen slutade inte här. 
Vid 17:30 så tog vi oss ner till Long beach för att möta upp Hanna, Lasse och Kicki och Freddan. 
En liten fördrink i solnedgången. 
Oslagbart faktiskt. 

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Och sedan vankades det en favorit i repris. 
I vintras så hade vi en hemmamiddag hemma hos Hanna och Lasse och den hemmamiddagen pratar vi fortfarande om. 
Tänk att man i månader kan minnas en hemmamiddag- det säger lite om livet här. 
Att bryta av något som också är otroligt härligt kan ses som en enorm lyx. 
Vi konstaterade också- att sitta INNE i ett kök med AC- det är också en enorm lyx ha ha. 

(null)

Och så mycket gott som serverades. 
Den här tonfisktartaren på en bit surdegsbröd var MAGI. 

(null)

Inga foton på toppnivå men hade annat att fokusera på än att knäppa bra bilder. 
Som att äta, dricka gott, skratta, tramsa, djupa samtal, glädje, önskelåtar och bara en sådan där kväll som lägger sig fint på minnesbanken!

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Somnade med ett leende på läpparna sen. 
Eller det gjorde jag säkert inte- det var nog mer med en gapande mun och lite dreggel i mungipan. Det är väl mer så jag ser ut när jag sover ha ha. 

Vaknade pigg och alert 07:50.
Studsade upp, satte på kaffebryggaren och drack ett stort glas med kokosvatten. 
En ny och härlig rutin som verkligen boostar kroppen känner jag. 
Tände mina ljus och loggade in här och snaaart så väntar det en utflyktssöndag. 
Där står den svarta faran redo för att ta oss på en tur. 

(null)

Men mer om den turen kommer helt enkelt i nästa inlägg. 
Vilken cliffhanger va ha ha. 

Ha en underbar söndag! 
#1 - - Hannas krypin:

Vilken fin dag ni haft. Blir hungrig när jag ser dina matbilder. Vilka kontraster blommorna är mot vyn som möter mig utanför fönstret: snö och minusgrader.

Svar: Ja en riktigt fin dag och så mkt gott! Ja vilka kontraster ☃️
allenheim.blogg.se

#2 - - Susanne:

Hej!
Nu Stina har du hittat till en av våra favoritställen på Klong nin beach. Det är ett sådant mysigt ställe och relaxat. God mat har de också. Killen som äger stället (om det är samma som tidigare) är så otroligt vänlig. Rent och fräscht är det alltid på toaletten där. Han har en otroligt stor mängd med böcker som man kan låna och läsa när man ligger i solstolen.
Vilken härlig hemmakväll ni fick. Såg verkligen gott ut.
Idag ska vi iväg på 2 årskalas. Familjen har tillfrisknat. Ska bli så roligt att träffa dem. De har varit på semester i Mexico så vi har inte träffats på ett tag.
Ha det riktigt bra. Kram!

Svar: Men så kul att det är din favorit. Då är det garanterat samma ägare- han var verkligen otroligt vänlig och utstrålade en sådan godhet. Jag måste ta hit Johan snarast- han kommer älska det. Vad kul med kalas! Hoppas de bjuder på mkt gott haha. Vad mysigt att ha alla samlade igen ❤️
allenheim.blogg.se

Till top