Ett mobilhaveri

Hej på er

Hoppas ni alla har en härlig helg. 
Min helg började med att min mobil från ingenstans plötsligt la av helt. 
Aldrig varit med om något liknande och den lös och gick inte att stänga av eller ens göra något. 
Den pratade även på thailändska i tid och otid. 
Ja ni hör ju- mycket udda. 
Lämnade in mobilen på reperation och den är nu på väg till Bangkok då även mobilrepereatören här tyckte det var ett big problem. 
Så jag var utan mobil helt i ett dygn och det var inte jobbigt så men frustrerande att inte få tag på människor. 
Inte heller veta vad klockan är ha ha. 
Tänk vad man behöver sin mobil ändå. 
Johan kom på att han tack och lov har en gammal mobil med sig här och nu använder jag den. 
Är så lättad att jag lyckades komma in på mina  appar och här på bloggen men har du messat och inte fått svar av mig så vet du varför. 
Av någon anledning lyckas inte whats up som jag använder mycket här återskapa de senaste konversationerna. 

(null)

(null)

Ser bilderna annorlunda ut?
Sitter och dricker morgonkaffet nu och testade att ta bilder och det är ju en helt annan kvalite så det får ni räkna med här framöver- lite försämrad bildkvalité ☺️

Från trasig mobil till något roligt. 
I fredags var vi bjudna för att fira Jonas födelsedag på Cozy. 
En härlig middag och kväll och något som verkligen gjorde mig glad var att denna tjej kom fram och berättade att hon läser min blogg och att hon tycker om den massa och att de verkligen testat mycket av det jag skrivit om. 
JAG BLEV SÅ GLAD!
Tack snälla för att du tog dig tid för att berätta det. 
Det gjorde mig uppriktigt så glad och det känns ju ännu roligare att skriva nu.
Detta ögonblick fastnade på bild tillsammans med Linda som har Cozy. 

(null)

Och så lite bilder från gårdagen.
Ännu en härlig kväll med "Thailandsfamiljen". 
De har lovat att hjälpa mig agera fotografer till bloggen så kvaliten inte sjunker helt. 
Först en testbild med min nya mobil. 

(null)

Och sedan med Lasses mobil. 
Ja nog är det skillnad ändå. 

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Det kan ju bli lite kul med variation på bilderna och när någon annan fotograferar också!

Och nu till något som gjorde mig ledsen. 
Vi har ju haft vår lilla fågelfamilj här på altanen och det har varit så kul att följa utvecklingen. 
I fredags så var fågelungen så stor och satt och kvittrade. 
Den fick nog för sig att sedan testa sina vingar och det blev krasch rakt neråt. 
Så sorgligt att hitta den där. 
Ännu mer hjärtskärande att se fågelföräldrarna flyga och leta på altanen. 
Nu vilar den i häcken och boet ekar tomt. 
Naturens gång men ändå. 

(null)

Ja- det var dagens inlägg. 
Nu önskar jag er en fin söndag!
Här strålar solen så det blir nog en riktigt fin och varm dag. 

Ha det bäst! 
#1 - - Hannas krypin:

Så himla trist med telefonen. Hoppas att du snart får tillbaka din. Vet inte heller hur jag skulle klara mig utan telefonen. Jag har ju allt på den. Det är som en liten dator som jag går runt med.

Svar: Ja precis blev himla lättad över att iaf komma in på några appar. Usch var så stressad!! Så mkt minnen också på mobilen 🩷
allenheim.blogg.se

Till top