Måndagsglimtar

Några glimtar från denna måndag

Och sista dagen på jullovet. 
Och snacka om att jag verkligen gått på jullov jag med. 
Jag vaknade 11:30.
Helt ärligt kan jag inte minnas när hela familjen har sovit så här mycket och så länge på morgonen. 
Man kan tro att det är jag som går på högstadiet och har lov så som jag lagt mig till med nya vanor ha ha. 

Den här dagen började med något glädjande. 
Vi har haft ett paket på vift från Sverige som min vän Anna skickade för lääängeseeen. 
Paketet hamnade helt fel och har varit uppe i norra Thailand och snurrat runt och det har varit svårt att lokalisera det. 
Posten här på Lanta har kämpat med detta och idag så ringde de och sa att de lyckats hitta paketet och få hit det. 
Hurra!
Och God jul ha ha. 

(null)

Frukost/ lunch fick bli här hemma och Johan fixade oss varsin mättande smoothie. 
Den blev riktigt god!

(null)

Ja och sedan vet jag inte riktigt vad jag gjorde men plötsligt så var det eftermiddag och jag blev rastlös så jag föreslog att vi skulle ta oss en tur. 
Jag älskar ju att susa fram på vägarna och det var längesen vi gjorde en tur. 

(null)

Turen gick över till Lanta Noi. 
Tycker det är supermysigt att åka här. 

(null)

(null)

(null)

(null)

Alltid ser man något. 
Dagens djurspan blev apor, en varan och så detta gäng som gick på vägen så det var bara att stanna och låta de passera. 

(null)

Åkte förbi flera thailändska barn också och alla vinkade så glatt. 
Då blir man glad i själen. 
Väl hemma så bytte jag om och sedan blev det promenad på stranden med Hanna. 
Skönt att gå när det skymmer och är liiiite svalare. 

(null)

(null)

Så härligt det ser ut att paddla kajak i solnedgången. 

(null)

När jag promenerade hem och precis kommit till våra backar så kom det en thailändsk tjej på sin moppe och stannade. 
Hoppa upp på min moppe så kör jag hem dig sa hon. 
Det var bara att hoppa upp och så skjutsade hon hem mig. 
Aldrig träffat henne men speglar något som är så typiskt här- denna vänlighet alltid. 

Middag blev hemma och jag åt en magiskt god soppa. 
Svårt att fånga på bild och dåligt fotoljus i köket men den var otroligt smakrik. 

(null)

Och sedan har vi haft seriekväll. 
Vi började se Sanningen Tv4play och den är riktigt bra!
Plockade fram lite av det som vi fått i dagens paket. 

(null)

En supermysig kväll. 
Nu är klockan redan midnatt och jag är ens inte trött. 
Det blir bra med skolstart imorgon och att ändra dessa vanor lite. 
Vilka otroligt härliga veckor som vi har haft och så mycket ledighet. 
Tacksam för det. 


Till top