Några söndagsglimtar

Hoppas att ni alla har haft en fin helg!

Imorse när jag vaknade så var det verkligen en sådan fin morgon. 
Dagen startades på balkongen och om jag blundade så kändes det verkligen som om jag var utomlands. 
Luften dallrade verkligen av en sådan behaglig värme och det doftade till och med utomlands. 

(null)

Jag blev kvar superlänge här. 
Säkert två timmar. 
Drack kaffe och till frukosten fick tag sedan sällskap. 

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Gårdagens film blev förresten denna. 
Filmen om Bob Marley. 
Har ni sett?
Vi gillade den båda massa och var intressant att få mer inblick i det historiska och Jamaicas förflutna. 

(null)

Och trots Jamaica- Thailandsvibbarna kändes starkt och speciellt till vissa låtar. 
Målbilden när man kliver ner på stranden till en mysig strandbar och hör tonerna av Bob Marley. 

Igår tog jag mig annars inte ut på hela dagen men idag så fick vi tlll en mysig promenad i våra områden. 
Hur mysigt och hur fint?
En jättefin promenad som gav energi!

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Kommer lätt gå här igen. 
Så sagolikt vackert. 

Ja- det var det som fångades denna dag. 
Nu ska vi greja med söndagens middag som blir något så spännande som rester ☺️

Hörs snart igen! 
#1 - - Susanne:

Hej!
Vilken fin promenad.
Ja, men rester är toppen att ha tycker jag för då slipper man laga mat haha. Som du hör så är inte det min favoritsysselsättning.
Vi har sysslat med trädgårdsarbete i värmen. På eftermiddagen blev det kaffe med hembakad äppelpaj och vaniljsås. Så lycklig att jag har ett stort äppelträd som man kan sitta under när det är sådana här varma dagar.
Imorgon ska jag ha minsta barnbarnet hemma hos mig. Få se vad lilla fröken vill hitta på? Skulle tro att vi ska gå till lekparken i Boulogneskogen vilket hon tycker är jättekul.
Ha det gott!

Svar: Nej laga mat är då inte en hobby haha.
Vad mysigt att vara barnvakt. Blir det lika fint imorgon passar det ju utmärkt med att vara ute och leka ☺️
Ha så mysigt! Ps vad gott det lät med paj och sås eller som jag brukar äta det, sås med paj 😂
allenheim.blogg.se

#2 - - Thessresaa :

Vi sa samma sak: det är utlandsvärme o doft! Inte riktigt klokt! Men underbart, jag klagar inte.
Så mysigt promenadstråk, förstår att det gav mersmak.
Vi kom hem igår helt slut så det blev inte mkt gjort hemma. Så efter jobbet idag får jag slänga på mig målarkläderna o måla så Hans har ngt att snickra med i veckan.
Puss o kram

Svar: Ja den doften är något alldeles särskilt!
Ja de som klagar har ju sen hela okt-maj att sitta inne och njuta med kofta och thé 😂
allenheim.blogg.se

Till top