Vårt boende på Lanta

Heeeeej

Tänkte att det kunde vara lite kul och intressant med en liten husesyn där vi nu bor. 
Ni som följt mig ett tag vet ju att vår plan kring vart vi skulle bo hela den här vistelsen inte riktigt gick som planerat.
Känns ju så 2022 att älta det men HÄR så kan man läsa om det om man nu missat det. 

Nu bor vi i alla fall här och ja det är ordentligt thaistyle men jag är så tacksam över att allt löste sig. 

(null)

Och vi trivs verkligen jättebra. 
Tycker det är lite villa villekulla över huset och är så mysigt med en liten trädgård. 

(null)

Har med oss våra solstolar som flyttat med oss här på Lanta i våra olika boenden. Köpte dom faktiskt för 1,5 år sedan. 
Här är min plan att göra en liten mysig sittgrupp med bord och blommor osv. 
Mysigt med ett Jack fruitträd också i trädgården. 

(null)

Nu går vi in i huset tycker jag. 

(null)

(null)

(null)

Här har ni mig varje morgon drickandes morgonkaffet. 

(null)

Så kommer vi in i hallen, kombinerat vardagsrum/sovrum/och det vi kallar kök fast det inte är ett kök. 
Men här har vi även kylskåp och kaffekokaren 😉

(null)

(null)

(null)

Min sida…

(null)

Och Johans sida. 
Tro mig detta speglar våra personligheter. 
Han har t.o.m. en resväska vid sitt nattduksbord? 

(null)

I anslutning till detta rum så ligger även ett badrum. 

(null)

Med en sådan här dusch där det kommer en ministråle men vi har faktiskt varmvatten!
När jag var hemma hos Hanna sist så frågade jag faktiskt om jag får komma och duscha där någon gång. 
Vore faktiskt trevligt med en lång och härlig dusch där balsamet faktiskt åker ur håret ☺️

Så går vi ner en trappa ner. 
En stor fördel att här finns det en dörr. 
Så kan vi ha privatliv hela familjen. 

(null)

(null)

En trappa ner så kommer vi till Noahs rum. 
Guld värt för honom att få lite eget space och det betyder verkligen allt och går före våra egna behov. 

(null)

(null)

Här kan han ha sitt space, sitta och spela, ha kompisar på besök..
Så viktigt detta funkar nu när han är borta så länge hemifrån. 
Finns även ett förråd. 
Så tro mig imorgon åker Johans resväska ner hit. 

(null)

Och så ett badrum. 

(null)

(null)


(null)

Här är utsikt från sovrummet och här ser vi den gemensamma poolen. 

(null)

Och vart vi än kikar träd, palmer och grönt. 

Måste säga att det är fascinerande hur anpassningsbara vi faktiskt är som människor. 
Vi trivs verkligen superbra, men jag har verkligen märkt hur imponerad jag blir när vi kommer in i ett vanligt hem. 
Bara detta att kunna spola ordentligt i toaletten! 
Och jag har faktiskt börjat längta lite efter att laga mat- och tro mig det är inget som jag ofta säger. 

Men vi är alla tre väldigt harmoniska och det är ju otroligt värdefullt 🙏🏻

Glöm inte att trycka på ❤️ och lämna gärna en kommentar. Varit skralt med det på sistone tycker jag. 
#1 - - Anna Z:

Sitter på toa på jobbet och läser din blogg 🤣 Kul med jackfruit! Åt det på Zanzibar 😁

Svar: Bra tidsfördriv 😁
allenheim.blogg.se

#2 - - Lotta K:

Hej ! Vill bara säga att jag gillar verkligen bloggen och läsa om er och Thailand men hittar inte gilla-knappen sen bloggen bytt utseende <3
Ha det så fint 😊

Svar: Men oj! Detta måste jag kolla upp. Tack för du sa till- och tack 😍
allenheim.blogg.se

#3 - - Thessresaa :

Älskar att ni har en trädgård , där vill jag sitta o dricka kaffe!! Huset är verkligen så Pinery! Enkelt men funktionellt! Man lär sig uppskatta andra saker! Puss o kram

Svar: Ja ska göra det ordentligt mysigt i trädgården tills du kommer ❤️ ja du vet ju hur det är att bo så här ☺️
allenheim.blogg.se

#4 - - Anna:

Tycker huset ser jättemysigt ut! Skulle passa mig perfekt, enkelt och bra🙂

#5 - - Pia:

Huset ser jättegulligt ut, och inne har ni ju fått till det bra. Ni är verkligen anpassningsbara och löser situationer på bästa sätt. Kram

#6 - - Pia:

Huset ser jättegulligt ut, och inne har ni ju fått till det bra. Ni är verkligen anpassningsbara och löser situationer på bästa sätt. Kram

Till top